De ce nu pot intra trenurile de metrou cu viteza melcului în stații

Ultima actualizare:

    Trenurile de metrou nu pot opri pe loc în cazul în care o persoană cade pe șine. Foto: Click!
Trenurile de metrou nu pot opri pe loc în cazul în care o persoană cade pe șine. Foto: Click!

După nenorocirea fără precedent care i-a impresionat pe toți cei care au urmărit presa în ultimele două zile, o întrebare capitală i-a măcinat pe bucureștenii care folosesc transportul în comun din subteran: de ce nu intră trenurile de metrou în stații cu o viteză mai mică. Oficiailii Metrorex au oferit explicația. Atenție, ar putea să vă șocheze.

Garniturile de metrou sunt adevărați mastodonți pe roți. Pentru a fi opriți la timp în stații e nevoie ca procesul de încetinire a trenurilor să înceapă cu câteva sute de metri înainte de a afi trase la peron. Multe persoane cu gânduri suicidale aleg să se arunce în fața metroului, considerând că nu au cum să dea greș. Reprezentanții Metrorex știu foarte bine care sunt pericolele de fiecare dată când trenurile trag la peron. Atunci, de ce nu pot mecanicii să intre în stații cu o viteză mai mică? Oficialii companiei de transport au oferit un răspuns, însă care e de-a dreptul șocant.

„Cu privire la micşorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou menţionăm că aceasta este impusă de sistem tinând cont și de următoarele criterii: siguranța călătorului, distanță de frânare, intervale de circulație. În cazul utilizării unei viteze reduse la peron s-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător și, mai grav, ar duce la mai multe situații de supraaglomerare în stații. Precizăm că distanţa de frânare este direct proporţională cu masa inerțială a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implică o distanță de frânare mai mare.

Cu alte cuvinte, dacă ar exagera la capitolul siguranță călătorii ar fi nevoiți să aștepte mai mult timp în stații. Și asta ar fi o problemă de viață și de moarte?

Pentru ce sunt plătiți oamenii de la pază

Reprezentanții Metrorex au ținut morțiș să clarifice și aspectul muncii și atribuțiile angajaților firmei de pază care are contract cu metroul. Conform companiei, oamenii aceia în uniformă de luptă, pe care îi vedeți în subteran, nu sunt angajați pentru paza dumneavoastră, ci pentru paza trenurilor de metrou. Explicația, aici:

„Metrorex, ȋn calitatea sa de operator de transport public de călători are angajate servicii specializate de pază, al căror obiect de activitate ȋl reprezintă protejarea bunurilor şi valorilor din staţiile şi trenurile de metrou. Facem precizarea că aspectele care ţin de ordinea publică ȋn spaţiile publice din metrou sunt asigurate de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti – Brigada de Poliţie pentru Transport Public – Serviciul de Poliţie Metrou, structura de specialitate care coordonează, îndrumă, evaluează şi controlează activităţile specifice pentru menţinerea ordinii publice în vederea prevenirii şi combaterii infracţiunilor şi faptelor contravenţionale din competenţă”.

Însă, Serviciul de Poliție Metrou nu are nici o acțiune preventivă, ci intervine abia când este sesizat.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
image png
tiktik chelnerita png
fabrica freepik jpeg
dieta peste somon cu legume   shutterstock 2255828609 jpg
 Dietă- post intermitent FOTO Shutterstock
banner pensii png
cutie cu legume din sera Foto Shutterstock
Teren agricol tractor FOTO Shutterstock
image
actualitate.net
image
actualitate.net