Tot ce trebuie să ştii despre noua lege RCA

Ultima actualizare:

Autoritatea de Supraveghere Financiară a propus spre dezbatere publică un proiect de modificare a unei norme din legea privind asigurarea bligatorie de răspundere civilă auto. Se încearcă, astfel, renunţarea la anumite reglementări, în aşa fel încât să fie stimulată concurenţa între asigurători şi, implicit, scăderea preţurilor. Iată care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le ştii!

Autoritatea de Supraveghere Financiară intenţionează, conform unui proiect de modificare a Normei 23/2014, să limiteze comisioanele de intermediere în cazul poliţelor RCA şi să interzică modificarea tarifelor de primă mai devreme de 12 luni de la ultima modificare, fără excepţii. Vânzarea prin canale care presupun costuri mai mici, cum este cel online, va permite o reducere de preţ, aflăm de pe site-ul profit.ro. 

  • Clienţii, atraşi de avantajele colaterale - Autoritatea de Supraveghere Financiară  propune eliminarea din lege a unui articol care interzicea oferirea de avantaje colaterale la pachet cu poliţa RCA.  Astfel, firmele de asigurare vor putea, de exemplu, să ofere asistenţă rutieră clienţilor sau asistenţă juridică. Există posibilitatea, de asemenea, ca şoferii care cumpără RCA să primească reduceri pentru alte tipuri de poliţe, cum este cea CASCO. Mai mult, vor fi din nou permise promoţiile, discount-urile, reducerile şi micile “cadouri” care pot fi oferite clienţilor. “Dacă iei un RCA de la mine, câştigi un parfum cadou”.  “Încheie poliţa RCA la magazinul nostru şi ai voucher de 5% din valoarea primei pentru cumpărături în magazinul nostru”. Aşa ar putea să sune reclamele pentru vânzarea poliţelor auto RCA, după modificarea legii. Practica a mai existat în urmă cu ceva ani: brokerii, canalele de vânzari online ofereau cadou la încheierea poliţei RCA tichete de masă sau cadou, vouchere de cumpărături sau chiar parfumuri. 
  • Tarife diferite pentru aceeaşi poliţă  - Prin noua normă 23 aferentă legii RCA, aflată acum în dezbatere publică, Autoritatea de Supraveghere Financiară încearcă eliminarea tuturor limitărilor care vizau modul de stabilire a preţurilor pentru poliţa RCA, indiferent de canalul de distribuţie al acesteia. Asigurătorii vor stabili atât preţurile primei RCA cât şi tarifele pe care le vor aplica agenţii de vânzări şi brokerii pentru acelaşi tip de poliţă RCA – aceeaşi maşină, acelaşi şofer din aceeaşi localitate geografică a ţării. Clientul va avea la dispoziţie tot atâtea tarife de primă câte canale de distribuţie foloseşte societatea de asigurări. Practic, asigurătorul stabileşte preţul şi tot el va avea dreptul să decidă la ce preţ mai mare sau mai mic vinde aceeaşi poliţă de asigurare unui număr de alţi zece brokeri. Este eliminată şi prevederea prin care asigurătorul era obligat să practice aceeaşi primă de asigurare, indiferent de canalul de distribuţie folosit, pentru aceleaşi caracteristici ale asiguratului. În aceste condiţii, poţi să te trezeşti că, după ce ai găsit un preţ la un anume broker, în alt loc, de cele mai multe ori la sediul asigurătorului, poliţa RCA poate să aibă un discount de 3-5% sau chiar 10% dacă baţi drumul până la sediul central sau până la un alt sediu al companiei.
image
image
image
image
image
image
Stație de metrou Tudor Arghezi. foto: Sever Gheorghe
iluzie optica jpg
Prințul William și Kate Middleton  foto   GettyImages jpg
hotel intercontinental jpg
Biserica medievală din Densus  Foto Daniel Guță (1) JPG
Palatul Parlamentului - Casa Poporului FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
judecatoarea popiviciu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net