Uite cât plătești RCA dacă ești șofer problemă!

Ultima actualizare:

    Odată cu aplicarea  ”Factorului N”, RCA  va crește controlat în  cazul șoferilor care  produc accidente
Odată cu aplicarea ”Factorului N”, RCA va crește controlat în cazul șoferilor care produc accidente

Eşti şofer model, atunci ai de câştigat. Poliţa ţi se reduce de la un an la altul. Cine produce accidente plăteşte mai mult, însă asiguratorii nu mai pot abuza. Începând de ieri, a intrat în vigoare noua modalitate de calcul, care ţine în frâu preţurile.

Tinerii, campioni la accidente

Şoferii de până în 30 de ani produc mai multe accidente grave decât orice altă categorie de vârstă. O arată statisticile Poliţiei Rutiere, astfel că  asiguratorii au stabilit că şoferii care au între 18 şi 30 de ani fac parte din categoria vulnerabilă. Preţurile pe un an sunt aici între 835,2 lei şi 2.718 lei, în funcţie de motorizare. Dar acesta este tariful de referinţă. Dacă vorbim despre cel maximal, el porneşte de la 997 lei şi se opreşte la 3.087 lei.

Cum se calculează «Factorul N»

La aceste sume se calculează începând de ieri „Factorul N”, care se aplică şoferilor cu risc ridicat de accidente. „Valoarea lui este de 1,36 şi arată că o persoană care primeşte de la cel puţin trei asigurători diferiţi oferte ale căror prime de asigurare RCA sunt mai mari cu 36% faţă de tariful de referinţă aferent segmentului de risc din care face parte este încadrată în categoria asiguraţilor cu risc ridicat şi poate să solicite Biroului Asigurătorilor Auto din România - BAAR - o ofertă pentru încheierea unui contract RCA”, explică cei de la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Asiguraţii cu risc ridicat vor primi de la BAAR o ofertă al cărei preţ va fi calculat prin înmulţirea tarifului de referinţă cu 1,36 şi cu coeficientul aferent clasei de bonus-malus.

La cât ajunge o poliţă

Spre exemplu, un tânăr care are istoric încărcat de daune, ajuns în clasa Malus 8 (cea mai mare), i s-ar putea cere tariful de referinţă cu aplicarea unei sancţiuni de 80% şi ar ajunge, astfel, la 835,2 lei. În cazul lui se calculează pragul de scumpire de 1,36 (Factorul N) şi poliţa ar ajunge să coste 1.136 de lei (835,2 x 1,36). Fără ”Factorul N”, adică fără acest prag de 1,36, poliţa s-ar fi putut scumpi la nesfârşit, excluzându-l practic pe şoferul respectiv din categoria celor asigurabili. În cazul celei mai ridicate motorizări, poliţa ajunge cu aplicarea ”Factorului N” la 4.198 de lei (3.087x1,36).

Asiguratorii, verificaţi

ASF a analizat şi a monitorizat peste trei milioane de poliţe auto obligatorii, emise în intervalul 17 noiembrie 2016 – 18 mai 2017, pe diferite perioade de timp de către cele nouă societăţi autorizate. În urma analizării datelor raportate a rezultat faptul că asigurătorii au respectat prevederile legale în ceea ce priveşte tarifele de primă maximale, neexistând situaţii în care acestea să fi fost depăşite, deşi tarifele sunt orientative şi nu obligatorii. „Analiza a evidenţiat că piaţa dă semne de maturizare, inclusiv prin adoptarea de strategii de vânzare pe termen lung în care drepturile şi interesele asiguratului român trebuie respectate, fără niciun fel de abatere. Dezechilibrele şi practicile din trecut nu-şi mai au locul în prezent”, a declarat Cornel Coca Constantinescu, vicepreşedintele ASF. Iar monitorizarea pieţei va continua, promit autorităţile.  

image
image
image
image
image
image
Castelul Nopcsa din Săcel  Foto Daniel Guță  ADEVĂRUL (3) jpg
Ioana Ancuţa Popoviciu judecatoare accident 2 Mai jpeg
Hotelul de Gheata Balea Lac jpeg
seva mesteacan
profit record banci jpg
Grasime abdominala_shutterstock 1015212598 jpg
alexandru moruzi (2) jpg
pounds 2391239 1280 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net