Vinerea Neagră a pornit din America, dar asta nu înseamnă că n-are priză și la români. În ultimii ani, acest moment a devenit unul reprezentativ pentru cea mai bună perioadă de shopping. Și acum ar fi timpul să afli ce e acest fenomen, dacă n-ai aflat încă, Criu cei de la Playtech.

Black Friday reprezintă, atât în România, cât și în alte țări, cel mai important moment consumerist din lume. Are o reală concurență, și este depășit în anumite privințe, de Single’s Day din China, unde Alibaba singur reușește să vândă de miliarde de dolari. Evenimentul în România este însă ceva mai mic, dar oamenii sunt tot mai interesați de la an la an.

Ca să afli ce e acest fenomen, trebuie să începi de la țara de origine. A pornit din Statele Unite ale Americii cu o proclamare în 1863 a lui Abraham Lincoln, pe când era președinte, a Zilei Recunoștinței. A fost tot un eveniment dedicat consumului, comerțului, dar abia un secol mai târziu Black Friday avea să apară și să se dezvolte la un nivel de luat în seamă. Iar când vine vorba de comerț online, totul a explodat, că e mai ușor să cumperi fără să stai la coadă.

Black Friday a pornit din SUA în urmă cu aproape un secol. Firesc, în România a ajuns mult mai târziu, dat fiind și comunismul. Termenul „Black Friday“ desemnează în istoria Americii, dar şi în cea mondială, câteva momente dificile, unele dintre ele au dus și la crize economice. Înțelesul de „vinerea neagră“ a venit, pentru prima dată în 1869, când bursa de la New York s-a prăbuşit. Era 24 septembrie, iar căderea a fost cauzată de doi speculatori – Jay Could şi James Fisk – care, prin mită şi înşelăciune, au preluat controlul pieţei aurului

Apoi, Vinerea Neagră a mai apărut o dată pe 18 septembrie 1929, când aceeaşi bursă din New York a înregistrat o scădere bruscă a preţurilor acţiunilor. A urmat o perioadă cu fluctuaţiile preţurilor şi volumului tranzacţionărilor. A fost momentul în care „Marea criză economică“ a început.

Vezi AICI când este Black Friday în România!