Pe timpul verii, organismul nostru are alte nevoi nutriţionale. Temperaturile ridicate deshidratează, moleşesc, scad pofta de mâncare, energia. Pentru a le face faţă, e important să mâncăm corect. Nutriţionistul Şerban Damian ne recomandă să ne bazăm pe fructele şi legumele de sezon şi ne face o propunere de meniu.

Micul dejun

„Nu există reguli generale în ceea ce priveşte prima masă a zilei. În orice caz, recomand alimente sărace în grăsimi şi introducerea în meniu a fructelor şi legumelor proaspete, spune nutriţionistul. Poţi să mănânci o omletă preparată fără ulei şi servită alături de legume sau un bol cu iaurt, cereale şi fructe. În locul cafelei, e mai bine să bei un pahar de suc de fructe proaspăt stoarse, care vine cu un aport de vitamine şi minerale. 

Prânzul

E bine să mănânci supe hidratante şi salate cu legume de sezon (roşii, castraveţi, salată verde, morcov etc.). Renunţă la dressinguri grele şi nu adăuga prea mult ulei. Pot fi incluse şi bucăţele mici de carne slabă, de exemplu de vită sau pasăre. „În nici un sezon nu e bine să renunţăm la carne, deoarece organismul are nevoie de proteine, iar cele din carne nu pot fi înlocuite de nici un alt aliment”, adaugă dr. Şerban Damian. Tot la prânz mai poţi opta pentru peşte sau carne de curcan cu diverse garnituri: orez, mâncăruri cu legume sau paste.

Cina

Ultima masă trebuie să fie mai săracă în calorii, dar şi în cantitate. O farfurie ideală conţine legume, dacă e posibil crude, împreună cu o sursă de proteine, nu într-o cantitate mare, de exemplu peşte sau brânză.

Gustările

Sunt formate din iaurturi slabe, nuci şi seminţe, fructe proaspete, smoothie-uri din fructe, sau chiar o îngheţată simplă, fără topping. Nu uita să te hidratezi! Bea apă plată, ceaiuri neîndulcite, consumă mult pepene roşu, în schimb, evită pe cât posibil cafeaua şi alcoolul.