Sursă de potasiu, magneziu, fibre şi vitamine din complexul B, banana îţi dă energie pe parcursul unei zile şi alungă pofta de mâncare. Sunt o soluție ideală atunci când îți este foame și nu vrei să dai iama în ronțăieli. Cu toate acestea, există şi persoane care ar trebuie să le evite.


Bananele coapte sunt consumate de majoritatea oamenilor. În același timp, diabeticilor, persoanelor predispuse la această boală, dar și celor care vor doar să evite creșterea rapidă a nivelului de zahăr din sânge, li se recomandă să consume banane verzi. Persoanele cu diverse afecţiuni sunt sfătuite să le consume cu moderaţie sau chiar să le evite. "Medicamentele beta-blocante prescrise pentru boli de inimă pot provoca creşterea nivelurilor de potasiu din sânge. Alimentele bogate în potasiu ar trebui consumate cu moderaţie atunci când se iau beta-blocante. Prea mult potasiu poate fi dăunător pentru cei ai căror rinichi nu sunt pe deplin funcţionali. În cazul în care rinichii sunt în imposibilitatea de a elimina excesul de potasiu din sânge, consumul de potasiu în exces ar putea fi fatal", spune specialistul.

Bananele conțin conţin trei zaharuri naturale

Bogate în magneziu şi potasiu, minerale care ajută inima, muşchii, sângele şi sistemul nervos, aromatele banane conţin de două ori mai multă vitamina C decât merele, perele şi strugurii şi au zaharuri naturale care oferă un plus de energie. “Bananele sunt bogate în fibre, potasiu şi magneziu şi conţin trei zaharuri naturale - glucoză, fructoză şi zaharoză – ele constituie o alternativă perfect sănătoasă la dulciurile din comerţ, care sunt pline de aditivi chimici şi zahăr. Fructele proaspete şi coapte pot regla nivelul de magneziu din corp, favorizând o recuperare rapidă după eforturi fizice sau mentale. Sunt consumate cu precădere de către sportivii de performanţă, în caz de efort fizic susţinut”, explică dr. Denisa Zaharia, medic de familie.

Citește continuarea pe www.adevarul.ro

 
 
Loading...
Citeste tot despre: