De-a lungul timpului, comportamentul consumatorilor s-a schimbat treptat, iar în prezent, clienții așteaptă mai mult de la modul în care brandurile comunică. Cu alte cuvinte, relația dintre consumatori și branduri trebuie să treacă mai departe de simpla idee de a folosi un produs sau serviciu.


În locul metodei tradiționale de marketing, care doar încearcă să vândă, consumatorii se așteaptă să audă o poveste, să interacționeze activ cu brandurile și să primească soluții personalizate pentru nevoile lor. Acest lucru înseamnă că fiecare brand în parte trebuie să se implice mult mai mult în relația cu consumatorii și să creeze o relație sustenabilă. Iată, așadar, cum îți poți promova brandul și cum poți comunica mai eficient cu publicul tău:

Construiește o comunitate

Un element cheie este să le oferi consumatorilor ocazia de a avea un dialog atât cu brandul tău, cât și cu ceilalți consumatori. Iar cel mai simplu mod prin care poți face acest lucru este să creezi o comunitate. Mai departe, începe să pui întrebări și să ceri opinii cu privire la ultimele trenduri sau alte aspecte care au impact asupra brandului tău.

De exemplu, dacă ai un brand care vinde produse pentru sport și care încurajează un stil de viață activ, poți crea o comunitate unde să oferi sfaturi de antrenament și să îți ajuți consumatorii să urmeze un program de fitness potrivit. Poți crea aceste comunități atât în mediul online, cât și în offline, prin organizarea de evenimente speciale sau conferințe, unde să aduni împreună oameni cu aceleași interese.

Experimentează cu noi forme de promovare

 Pentru a reuși să te conectezi ușor cu clienții, este important să experimentezi constant cu noi forme de comunicare și promovare a brandului. În timp ce unii consumatori pot reacționa la un articol de blog, un tutorial sau un infografic, alții pot fi mult mai receptivi în fața contentului video.

 De altfel, acest lucru înseamnă să fii la curent cu noile trenduri în materie de comunicare și marketing. Unele dintre aceste tool-uri sunt soluțiile de tip digital out of home platform, care îți oferă un alt tip de publicitate outdoor. Atunci când consumatorii au posibilitatea de a interacționa cu această formă de publicitate outdoor, dinamică și contextuală, relația dintre consumator și brand devine mult mai personală.

Folosește metode de marketing mult mai umane

Consumatorii vor să vadă nu doar produsele și serviciile pe care le vinzi, ci și ceea ce se întâmplă în spatele cortinei. Așadar, pentru a te conecta cu consumatorii, este nevoie să promovezi și partea umană a brandului tău. Ține cont că marketingul nu trebuie să se învârtă doar în jurul produsului, ci și în jurul persoanelor care au făcut ca acel produs să existe pe piață.

Așadar, încurajează-ți angajații să publice pe social media și să vorbească despre viața de la birou, publică imagini cu fiecare departament în parte, cu micile victorii pe care le sărbătoriți și nu numai. Atunci când faci asta, consumatorii se vor putea conecta cu brandul tău la un nivel emoțional.

Ține-i mereu la curent

 Comunicarea constantă reprezintă o altă modalitate care te ajută să te conectezi cu consumatorii și, în același timp, să îi ții pe aceștia la curent cu ceea ce se întâmplă cu brandul tău. Dacă ești deja prezent pe rețelele de social media, nu lăsa să treacă o zi fără să postezi ceva.

 Stabilește din timp o strategie de comunicare și găsește subiecte sau informații care merită împărtășite cu audiența ta. Chiar și actualizarea unui produs sau un nou feature pentru o aplicație mobilă pot fi de ajutor. Ține cont că trebuie să îți ții mereu consumatorii informați și la curent cu ceea ce faci.

Așadar, pentru a reuși să te conectezi într-un mod cât mai autentic cu consumatorii este necesar să ții pasul cu cele mai noi forme de promovare, să construiești o comunitate și să îi ții la curent cu ce se întâmplă cu brandul tău. Nu în ultimul rând, vorbește atât despre produse, cât și despre oamenii din spatele lor.

 
 
Loading...
Citeste tot despre: