A fost greu să mergi în vizită la părinţi sau la bunici, de Sărbători, şi să refuzi sărmăluţele, fripturile de porc, salata boeuf şi delicioşii cozonaci. De asemenea, nu aveai cum să nu termini proviziile de caltaboşi şi cârnaţi din frigider. Acum urcă-te pe cântar şi nu te mira dacă arată cu câteva kilograme mai mult. E timpul să iei măsuri.


Alimentaţia

Primul pas pe care trebuie să-l faci acum este să renunţi la mâncarea grea, specifică Sărbătorilor, şi să revii sau să începi o dietă cu mai puţină mâncare procesată, bogată în grăsimi şi carbohidraţi. Înlocuieşte carnea roşie cu cea de pui şi peşte, renunţă la alcool şi sucuri din comerţ. În schimb, bea mai multe lichide (de genul ceaiurilor neîndulcite), introdu în meniul tău mai multe fructe şi legume, supe, mâncăruri uşoare, fresh. O detoxifiere a organismului şi o revigorare a aparatului digestiv sunt binevenite.

„Nu-ţi cere nimeni să ţii cure restrictive, stricte. Nu e nici sănătos pentru organism şi nici motivant pentru tine, deoarece senzaţia permanentă de foame te va face să abandonezi demersul. Dieta şi alimentaţia trebuie să fie moderate, cu mese regulate şi mic dejun peste care să nu sărim în graba noastră. Putem începe să facem alegeri mai sănătoase. Pentru unii, acestea pot însemna câteva zile de detoxifiere, în care să consume doar fructe şi legume. Pentru alţii poate însemna renunţarea la pâine, sucuri, dulciuri. Recomandarea mea pentru toate femeile este următoarea: mese dese, porţii mici, mai multe fructe, legume, fructe oleaginoase, proteină vegetală sau carne slabă, cereale integrale şi evitarea produselor de patiserie, mezelurilor, făinoaselor din făină albă, fast-food-ului”, explică antrenorul Florin Neby, campion european şi mondial la gimnastică aerobică.

Stabileşte-ţi obiective realiste

Cântăreşte-te, măsoară-te, vezi unde te situezi acum şi stabileşte-ţi unde vrei să ajungi. E foarte important să ai obiective realiste. Dacă-ţi propui să scapi de „colăcei” în două săptămâni şi nu vei reuşi, te vei descuraja pe parcurs. De altfel, nici nu e sănătoasă o slăbire bruscă. Află că, într-o lună, ideal este să dai jos 5% din greutatea corpului.

10-pagei-2sdfasdf.jpg

Florin Neby este campion european şi mondial la gimnastică aerobică, antrenor la o sală de fitness pe care şi-a deschis-o în Capitală

Sportul la sală

Persoanele sănătoase din punct de vedere fizic ar trebui să meargă la sală de cel puţin 3 ori pe săptămână, ne sfătuieşte Florin Neby, antrenor recunoscut pentru rezultatele sale uimitoare în transformare corporală. Antrenamentele de tonifiere (lucrul cu greutăţi, exerciţii complexe, aparate pentru musculatură etc.) trebuie combinate cu cele cardio (aerobic, group fitness, bandă, eliptică, bicicletă). Persoanele în vârstă sau cele care nu se simt în formă pot urma clase de grup nonaerobice: yoga, pilates, postură, mers pe bandă etc.

img_3391.jpg

Florin Neby, în timpul unui antrenament la sală
Florin Neby, în timpul unui antrenament la sală

Mişcarea în aer liber, cea mai bună

Este ieftină, la-ndemână şi foarte sănătoasă deoarece activează în mod natural metabolismul. În plus, la temperaturi scăzute, corpul consumă mai multe calorii cu scopul de a-şi regla temperatura. Spre exemplu, 20 de minute de alergat afară sunt echivalentul a 50 de minute de alergat pe bandă, în spaţiu închis. Apoi, aerul curat oxigenează mai bine creierul.

Obiceiuri sănătoase care te ajută

  • Dormi suficient. Odihna îşi spune cuvântul la pierderea kilogramelor în plus. Cercetătorii au descoperit că cei care ţin diete şi sunt odihniţi au pierdut mai multă grăsime corporală (aproximativ 56% din totalul kilogramelor pierdute) spre deosebire de cei care nu dormeau suficient şi care au pierdut mai multă masă musculară. 
  • Bea cât mai multă apă. Aşa elimini toxinele din organism şi reduci senzaţia de foame. De multe ori, confundăm foamea cu setea, motiv pentru care este recomandat ca, atunci când simţi nevoia de a ronţăi ceva, să bei mai întâi un pahar cu apă.

Clasicele abdomene nu te scapă de burtică

Multe doamne şi domnişoare cred că scapă de burtică dacă fac abdomene. Nu are legătură, ne spun specialiştii. Tot ce obţii este o musculatură abdominală mai dezvoltată şi mai proeminentă, însă nu „topeşti” colăceii. Organismul slăbeşte uniform, nu-i poţi dicta locul din care să ardă grăsimea doar antrenând musculatura din zona respectivă. De altfel, cel mai mare secret ca să dai burta jos este să NU faci abdomene, ci nişte exerciţii complexe, în care să combini cardio cu tonifierea.

 
 
Loading...