Fie că faci sport de performanță sau că ești o persoană activă, o accidentare este ultimul lucru pe care ți-l dorești. Nu numai că accidentările te țin departe de sportul preferat, dar dacă nu îți iei suficient timp pentru recuperare, riscurile să te rănești mai grav sunt mai mari. Totuși, oricât ai încerca să te protejezi, accidentările nu pot fi mereu prevenite. Iar dacă se întâmplă, este esențial să știi ce să faci pentru a nu agrava problema și pentru a te vindeca mai rapid.


Cere ajutorul unui medic profesionist

Tentația de a căuta pe internet răspunsuri la durerile pe care le resimți în urma unei accidentări poate fi mare. Totuși, auto-diagnosticul și tratamentul oricărei probleme medicale fără a avea cunoștințe în domeniu pot fi extrem de periculoase. Un medic specialist va ști să-ți evalueze corect simptomele, să diferențieze între diverse afecțiuni și să-ți prescrie un tratament personalizat, ținând cont de condiția ta fizică, de istoricul tău medical, de posibile alergii etc.

În plus, medicul poate cere efectuarea unor radiografii sau al unui RMN pentru a vedea clar care sunt zonele afectate și despre ce afecțiune este vorba. Spre exemplu, o ruptura de menisc este diagnosticată în urma unei examinări atente a genunchiului și articulațiilor acestora, iar adeseori un diagnostic precis poate fi pus doar după efectuarea unui RMN sau al unei artroscopii.

Urmează cu strictețe tratamentul 

Indicațiile medicului și tratamentul prescris trebuie urmate cât mai îndeaproape, cu atât mai mult dacă este nevoie de un tratament medicamentos. Este important să respecți orarul de administrare al pastilelor, să nu întrerupi tratamentul mai devreme și să nu te abați de la instrucțiunile primite. De regulă, în perioadele de accidentare este recomandat să faci repaus de la mișcare și să-i dai corpului timp să se vindece. Dacă nu respecți acest lucru și îți forțezi organismul, riști ca problema să se agraveze, iar perioada de recuperare să se prelungească.

Dacă medicul nu îți interzice complet mișcarea în perioada de recuperare, este bine să urmezi limitările propriului corp, să nu forțezi zona afectată și să nu încerci să-ți bați propriile recorduri tocmai în această perioadă. Limitează-te doar la câteva exerciții ușoare de îmbunătățire a mobilității, care să te mențină activ și evită activitățile de intensitate care pun presiune pe articulații, pe tendoane sau pe musculatură.

Află de ce te-ai accidentat

Multe accidentări sportive apar în cazul începătorilor sau al celor care au reluat activitatea sportivă după o pauză mai lungă. Atunci când nu îi dai timp corpului tău să se adapteze la efortul fizic intens sau încerci să faci mai mult decât poți, riscul accidentării este mai mare. În plus, sunt importante și exercițiile de întărire a unor grupe musculare, mai ales dacă preferi activitățile cardio. Spre exemplu, în cazul celor care aleargă, exercițiile de întărire a musculaturii abdomenului, șoldurilor și spatelui sunt esențiale pentru a preveni accidentele cauzate de inflamații ale tendoanelor sau articulațiilor.

Ia în calcul fizioterapia sau kinetoterapia

Fizioterapia și kinetoterapia pot fi de mare ajutor în recuperarea după o accidentare sportivă. Exercițiile sunt create pentru a îmbunătăți mobilitatea, pentru a întări anumite grupe musculare, a reduce inflamațiile și a corecta postura, însă trebuie să ai răbdare, pentru că rezultatele se vor vedea în timp, nu imediat. De asemenea, este bine să apelezi la ajutorul unui medic specializat în recuperare, astfel încât să înveți să execuți corect exercițiile. O postură greșită în executarea acestor exerciții poate agrava o problemă și îți va prelungi perioada de recuperare.

 

 
 
Loading...