Ieri dimineaţă, ora 8,20. Din cauza unui macaz defect din apropierea staţiei de metrou Constantin Brâncoveanu, trenurile de metrou au întârziat zeci de minute. Noroc că nu s-a produs un accident, ci au fost doar întârzieri! Nu acelaşi noroc l-a avut vatmanul de pe tramvaiul 25 care a intrat în plin într-un alt tramvai, în sectorul 5 al Capitalei. Tot de la un macaz!


Numărul defecţiunilor înregistrate la trenurile sau căile de rulare ale metroului bucureştean creşte exponenţial în aşa fel încât producerea unei tragedii majore este numai o chestiune de timp. În ultima vreme, defecţiunile majore au început să aibă o periodicitate îngrijorătoare, scrie adevarul.ro.

Ultimul eveniment de acest fel a avut loc ieri dimineaţă, în jurul orei 8,20, când, din cauza unui macaz defect din apropierea staţiei de metrou Constantin Brâncoveanu, trenurile de metrou au întârziat zeci de minute. Practic, timp de 40 de minute trenurile nu au mai circulat pe aglomerata  Magistrală 2 Berceni-Pipera. Mii de oameni au rămas blocaţi în staţii până când defecţiunea a fost remediată de lucrătorii Metrorex.

Şi tot în această săptămână, luni, un alt incident a avut loc în staţia Mihai Bravu. „Stimaţi călători, din cauza unor probleme tehnice în staţia Mihai Bravu, trenurile vor staţiona în staţii câteva minute. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat”, a fost mesajul comunicat  în staţiile de metrou. Trenul a staţionat 5 minute, dar nu numai în staţia Mihai Bravu, ci şi în cele care au urmat. Surse apropiate Metrorex au declarat pentru “Adevărul” că societatea are insuficienţi bani alocaţi pentru întreţinerea echipamentelor. “Metrorex nu a primit subvenţiile în 2017 şi, cel mai probabil, nu le va vedea nici în acest an. Astfel, resursele financiare pentru reparaţii sunt mai mult decât limitate”, a conchis specialistul.

 

Rădoi: «Trenul de ieri putea deraia»

La rândul său, preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere din Metrou (USLM), Ion Rădoi, a declarat pentru “Adevărul” că aceste incidente s-au înmulţit foarte mult din cauza lipsei acute de personal specializat. “Am trimis conducerii zeci de adrese prin care informam că se pune în pericol siguranţa circulaţiei din cauza faptului că nu mai avem personal calificat pentru întreţinere. În final au acceptat că trebuie făcute angajări pentru a ajunge la un număr minim de 359 de astfel de lucrători specializaţi în mentenanţă, dar au spus că vedem la anul, că acum nu sunt bani”, spune Ion Rădoi. “În plus, pe lângă deficitul de personal, societatea se confruntă şi cu o acută lipsă a banilor. Din banii din încasări nu se alocă nimic la întreţinere”, completează Rădoi. Sindicalistul avertizează că, din aceste motive,  în acest moment la metroul bucureştean se poate petrece un accident grav oricând. “Sunt incidente în fiecare săptămână. Şi nu vorbim de un cablu care se strică, ci de defecţiuni grave ca cea de astăzi (ieri-n.red) în urma căreia aproximativ 1.000 de oameni au fost în pericol. Din cauza macazului defect trenul putea deraia, iar consecinţele sunt greu de imaginat”, a încheiat Ion Rădoi.

Loading...