Primele maşini au traversat Pasajul Ciurel

Ultima actualizare:

    Maşinile grele ale STB au testat rezistenţa poduluiFoto: Facebook / Gabriela Firea
Maşinile grele ale STB au testat rezistenţa poduluiFoto: Facebook / Gabriela Firea

Unul dintre cele mai vechi şantiere din Capitală, Pasajul Ciurel, e aproape de finalizare. Au început probele de trafic, urmând ca în primăvară, după finalizarea detaliilor şi analizarea măsurătorilor, şoferii să poată folosi noua investiţie. Cel puţin aşa promite Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.

Proiectul “Străpungere Ciurel - Nod Rutier Virtuţii” a fost început în urmă cu 12 ani şi este parte a unei investiţii în trei etape, care îşi propune realizarea unui nou acces în Capitală de pe A1, Autostrada Piteşti - Bucureşti. Deocamdată, intrarea în Bucureşti de pe această autostradă se face pe Bulevardul Iuliu Maniu, arteră care este sufocată de trafic. ”În primăvara anului viitor, bucureştenii vor putea circula pe Podul Ciurel, un obiectiv de investiţii extrem de important pentru fluidizarea traficului din Capitală. (…) Au început primele teste statice şi dinamice la structura de rezistenţă a podului, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Acestea vor fi transmise spre analiză către proiectant si expert, urmând ca, în perioada următoare, să primim rezultatele şi să realizăm o nouă serie de teste”, a declarat Gabriela Firea, prezentă la testele de trafic. Edilul Capitalei a dezvăluit că a preluat proiectul cu un grafic de execuţie de doar 10 la sută, iar în prezent, nodul Virtuţii, componentă a acestei investiţii, este realizat în proporţie de 90 la sută. Se mai lucrează la bretelele pasajului şi la finisajele podului hobanat. 

Lucrătorii de pe şantier au făcut ultimele măsurători
Lucrătorii de pe şantier au făcut ultimele măsurători

În ceea ce priveşte continuarea proiectului, se va realiza construcţia unei şosele care să lege zona Ciurel de Bulevardul Uverturii. Primarul Firea a anunţat că în prezent se lucrează la elaborarea proiectului tehnic. De asemenea, edilul arată că ”a fost redefinit coridorul de expropriere pentru această etapă”, realizându-se astfel economii substanţiale la bugetul local: în proiectul iniţial erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile care urmează a fi expropriate. 

Autovehiculele au circulat în coloană
Autovehiculele au circulat în coloană

Cei trei paşi ai proiectului de fluidizare a traficului

Proiectul care prevede realizarea legăturii cu Autostrada Bucureşti – Piteşti are trei etape. Prima etapă include Nodul Virtuţii (care presupune un pasaj peste râul Dâmboviţa şi peste Şoseaua Virtuţii, cu descărcare în Cartierul Drumul Taberei). A doua etapă e reprezentată de o şosea până în Centura Capitalei, iar ultima parte, la care nu s-a întocmit proiectul, este realizarea unei legături din Centura Bucureştiului până în Autostrada A1.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
zatun lac jpg
inaugurare jpeg 5 jpeg
furtuni ploi jpeg
casse tete jpg
man at supermarket jpg
Imparateasa Messalina jpg
Infarct - inima - boli cardiace FOTO Shutterstock
tocător de legume jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net