Proiectul metroului din Drumul Taberei, în vizorul Oficiului European Antifraudă

Ultima actualizare:

    Primul tronson al Magistralei 5 ar trebui inaugurat la jumătatea acestui an. Foto: Click!
Primul tronson al Magistralei 5 ar trebui inaugurat la jumătatea acestui an. Foto: Click!

Lucrările de realizare a Magistralei a V-a de metrou, tronsonul cuprins între Râul Doamnei și Eroilor, au intrat în vizorul inspectorilor Oficiului European de Luptă Antifraudă (OLAF), spun reprezentanți ai instituției, citați de rfi.ro. Organismul a deschis o anchetă în urma unor acuzații referitoare la modul în care au fost cheltuite fondurile europene accesat pentru realizarea metroului din Drumul Taberei.

Epopee fără sfârșit. După ce termenul de finalizare a metroului din Drumul Taberei (tronsonul cuprins între Râul Doamnei și Eroilor) a fost prelungit de mai multe ori, locuitorii Capitalei mai primesc o veste proastă. Organismele internaționale efectuează un control la societatea care gestionează transportul în subteran, Metrorex, în legătură cu modul în care au fost cheltuiți banii europeni accesați pentru realizarea magistralei. Conform unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor citate de hotnews.ro, Oficiul European de Luptă Antifraufă (OLAF) suspectează mai multe plăți supraevaluate, efectuate de societatea contractantă către mai multe firme. Conform acestora, banii alocați proiectului metroului din Drumul Taberei s-ar fi scurs cu complicitatea unor angajați ai Metrorex.

Contactați de rfi.ro, oficialii OLAF au confirmat existența unor suspiciuni în această direcție, dar că nu pot da detalii referitoare la ancheta care este în derulare.

„OLAF a deschis o investigație privind acuzații de nereguli privind proiectul finanțat de UE pentru linia 5 de metrou din București. Ca parte a acestei anchete, s-a efectuat un control la fața locului. Cu toate acestea, întrucât ancheta este în curs de desfășurare, OLAF nu poate formula alte comentarii. Acest lucru este menit să protejeze confidențialitatea investigațiilor ulterioare și posibile, procedurile judiciare ulterioare, datele cu caracter personal și drepturile procedurale”, spun cei de la OLAF, conform sursei citate.

Proiectul Magistralei a V-a este finanţat din fonduri nerambursabile în cadrul programului Operaţional Sectorial - Transport 2007 – 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Magistrala a V-a are trei secţiuni: Eroilor – Drumul Taberei (zece stații și un depou), Eroilor – Piața Iancului, respectiv Piața Iancului – Pantelimon.

Reprezentanții Metrorex nu au oferit amănunte referitoare la controlul efectuat de OLAF.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
fumat , alcool, jpg
image
image
image
image
image
image
Stație de metrou Tudor Arghezi. foto: Sever Gheorghe
iluzie optica jpg
Prințul William și Kate Middleton  foto   GettyImages jpg
hotel intercontinental jpg
Biserica medievală din Densus  Foto Daniel Guță (1) JPG
Palatul Parlamentului - Casa Poporului FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
judecatoarea popiviciu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net