Mii de oameni sunt dezamăgiți de serviciile pe care le oferă compania irlandeză Ryanair, după ce au fost nevoiți să plătească peste 1.500 de lire din banii proprii pentru a ajunge acasă. Peste 250.000 de clienți au fost înștințați că nu vor primi compensații pentru zborurile anulate, iar piloții amenință că vor face grevă.


Potrivit Daily Mail, clienții Ryanair au fost nevoiți să cumpere bilete din bugetul personal atunci când zborurile lor au fost anulate. Compania a dezvăluit peste 2.024 de rute care vor fi anulate în săptămânile care urmează, ceea ce înseamnă că peste 400.000 de persoane vor fi afectate. Nici unul dintre cei 250.000 de indivizi afectați deja de anulări nu vor primi compensații.

Pe 19 septembrie, mai mult de 120 de piloți ai companiei s-au întâlnit în Dublin pentru a dezbate posibilitatea unei greve privind condițiile de muncă. Dacă discuțiile lor vor avea o finalitate asta ar putea înseamna o creștere semnificativă a zborurilor anulate și, implicit, mai multe probleme pentru companie.

Călătorilor le-au fost oferite alternative pentru întoarcerea în Marea Britanie, dar la zile distanță de data pe care o doreau inițial. Nu au avut de ales și au fost nevoiți să se cazeze la hotel, să plătească un alt bilet din banii personali și să suporte cheltuielile aferente.

Ryanair ţi-a anulat zborul? Uite ce drepturi ai!

7395560-mediafax_foto-adrian_piclisan.jpg

ryanair, curse anulate, pasageri, avion
Pasagerii care și-au luat din timp bilete pentru anumite curse Ryanair ar putea avea probleme

Compania de transport aerian low-cost Ryanair a anunțat că intenționează să anuleze mai multe zboruri programate și pentru care au fost vândute deja bilete, din motive comerciale. Este vorba despre 2.124 de zboruri, până în 28 octombrie, fiind afectate și cursele din România, informează publicația Daily Star. În 23 septembrie va fi anulat zborul Roma-București și retur, în 24 septembrie cursa aeriană Bologna-București și retur, iar în primele patru duminici din luna octombrie sunt anulate zborurile Milano-București și retur. Alte curse aeriene sunt din Dublin, Londra, Barcelona, Lisabona, Madrid, Bergamo și Porto.

Operațiunea care a început luni, 18 septembrie, a afectat deja mulți pasageri. Ryanair vrea să anuleze între 40 și 50 de curse aeriene pe zi până la sfârșitul lunii octombrie, într-o încercare de a îmbunătăți punctualitatea zborurilor și a face față numărului mai redus de angajați.  Dacă operatorul aerian low-cost anulează timp de șase săptămâni 40 de zboruri pe zi, la un factor de încărcare de 90% (numărul scaunelor care sunt ocupate la fiecare zbor), vor fi afectați aproximativ 285.000 de pasageri, care vor beneficia de zboruri alternative sau de rambursări.

În această situație, pasagerii zborurilor anulate trebuie să știe că drepturile stabilite prin legislația europeană, nu pot fi încălcate. Prin urmare, dacă ai fost anunțat că zborul tău cu Ryanair a fost anulat, ai dreptul la:

-rambursare în termen de şapte zile a întregului cost al biletului sau la redirecționare.

- în funcție de momentul în care ai fost anunțat de anulare, poți solicita companiei aeriene și compensațiile stabilite de Regulamentul UE 261/2004. Acestea sunt calculate având în vedere distanța zborului anulat și pot fi de la 250 EUR la 600 EUR.Apoi, dacă nu eşti mulţumit de răspunsul companiei, apelează la specialiştii Centrului European al Consumatorilor din România – ECC Romania.

-Citește cu atenție secțiunea Drepturile pasagerilor aerieni, care îți explică pe larg care sunt drepturile tale în caz de anulare a unui zbor: http://www.eccromania.ro/informatii/intreaba-expertul/drepturile-pasager...
-Dacă nu ești lămurit sau cazul tău este mai complex, sună, trimite un e-mail sau o întrebare pe Facebook (https://www.facebook.com/ECC.Romania) și vei primi un sfat gratuit, special pentru situația ta.
Transmite companiei aeriene o solicitare de plată a compensațiilor legale, utilizând formularul disponibil pe site-ul acesteia. (https://www.ryanair.com/gb/en/check-in)
-Dacă nu primești un răspuns în termen de maxim 30 de zile sau primești un răspuns negativ, trimite o reclamație la ECC Romania însoțită de: confirmare rezervare/itinerariu, reclamația transmisă către compania aeriană și, dacă este cazul, răspunsul primit.

 

Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv București, Timișoara și Craiova. Anul trecut, 2,6 milioane de români au zburat cu Ryanair, iar pentru acest an se estimează o creștere de 40 la sută.

Danezul Simon Christiansen a ajuns în Marea Britanie și a aflat că zborul său de întoarcere acasă a fost anulat, așadar este blocat alături de prietena lui . Perechea a încercat cu disperare să găsească un alt zbor.

”Am fost efectiv blocați în Marea Britanie. Trebuie să rezervăm un alt zbor, la un preț de patru ori mai mare decât cel inițial. Au închis linia telefonică care se ocupă de relațiile cu publicul și nu îi putem contacta în vreun fel  Vom găsi alt zbor și voi contacta un avocat atunci când voi ajunge acasă. Așa ceva este inadmisibil”, a povestit bărbatul. 

“Muncim din greu pentru a finaliza lista zborurilor care vor fi anulate în următoarele săptămâni. Oricum, anulările vor afecta mai puțin de 2% dintre clienții noștri. Mai mult decât atât, facem tot posibilul să răspundem solicitărilor celor a căror zle căror zboruri au fost anulate”, a declarat şeful Ryanair, Michael O'Leary.

Dezastrul organizatoric al celei mai mari companii aeriene se datorează lipsei de personal. Mii de turiști sunt revoltați de faptul că au fost anunțați printr-un simplu mesaj că zborurile lor au fost anulate și amenință că vor da Ryanair în judecată.

Loading...