”Am lovit pista, totul s-a întunecat, oamenii ţipau”! A povestit Renjith Panangad, unul dintre supravieţuitorii dezastrului aerian, care a avut loc recent în India. Avionul în care era s-a prăbuşit.


De pe patul de spital, Renjith Panangad (42 de ani), un instalator care s-a întors acasă, în India, cu avionul morţii, fiindcă pierduse serviciul de la o companie de construcţii, din Dubai, a făcut mărturisiri cutremurătoare.

11-foto-1-h_56261432.jpg

Scaunele au fost aruncate afară

”După ce s-a anunţat că aterizăm, a început coşmarul. Avionul se zgâlţâia îngrozitor şi piloţii au început să facă anunţuri încontinuu. Nu mai înţelegeam ce spun. O spaimă de moarte plutea în aer. Cu toţii ne presimţeam sfârşitul. A urmat un zgomot de infern, în timpul impactului cu solul, şi toată lumea de la bord a început să ţipe. Avionul s-a izbit cu botul de pistă şi s-a rupt în două. Însă, pe loc, nu ne-am dat seama de ce s-a întâmplat. Am văzut deodată pasagerii plini de sânge. Încă nu-mi dau seama clar cum s-a petrecut totul.

11-foto-2-h_56261717.jpg

Victimele au fost evacuate de angajaţi cu mască

Când încerc să-mi amintesc, întreg corpul îmi tremură”, a spus Panangad. El s-a aflat în Boeingul 737 al companiei Air India Express, care s-a rupt în două la aterizare, pe aeroportul Karipur din Calicut (statul Kerala, sud-vestul Indiei). Amândoi piloţii se numără între cele 18 suflete care şi-au pierdut viaţa în urma tragediei, alţi 123 de pasageri fiind răniţi. Ei au renunţat la o primă aterizare, din cauză că ploua abundent, au dat înconjurul aeroportului, dar în cele din urmă s-au încumetat să coboare, în ciuda vremii nefavorabile. Nenorocirea a avut loc vineri, 7 august, în jurul orei 19.45. Avionul, care venea din Dubai cu 191 de pasageri la bord, între care 10 copii, repatria indieni care rămăseseră blocaţi în afara ţării din cauza pandemiei de COVID-1. Panangad a povestit jurnaliştilor, prin telefon, că a reuşit să scape pe uşa de urgenţă a aparatului de zbor. Din fericire, nu are răni foarte grave.

A fost o eroare de pilotaj

Iniţial, Amitabh Kant, un reprezentant al guvernului a spus că accidentul a fost cauzat de ploaia torenţială şi vizibilitatea redusă. De asemenea, a explicat că pista este aşezată pe un deal, ceea ce face dificilă aterizarea. În cele din urmă, experţii au ajuns la concluzia că dezastrul aerian ar fi fost cauzat de o eroare de pilotaj. Arun Jamar, director general în aviaţia civilă, a declarat că aparatul de zbor a aterizat la borna 900 pe o pistă cu lungimea de 2.700 de metri. Din cauza vitezei mari, avionul a depăşit pista şi zona de siguranţă cu 240 de metri, apoi s-a prăbuşit într-o vale. Ar fi trebuit să atingă pista la borna 300, ca să nu se producă tragedia. 

 

Loading...