Vin vremuri grele pentru șoferi de la 1 ianuarie. Primarul Capitalei, Gabriela Firea, vrea să introducă, printr-un proiect de lege aflat deocamdată în dezbatere publică, noi reguli de tranzitare a Bucureștiului, iar nerespectarea acestora se va lăsa cu amenzi usturătoare.


Primarul general a declarat într-o conferință de presă că aceste măsuri sunt necesare pentru reducerea poluării în București și, mai ales, în centrul Capitalei. În plus, fiind mai puține mașini pe șosea, se va degaja și traficul rutier.

Iată, punctual, ce ni se pregătește:

Vinietă electronică „Oxigen-B”

Din ianuarie 2020, șoferii mașinilor care sunt înmatriculate în provincie sau străinătate vor putea intra în Capitală numai după achitarea unei viniete. Este vorba despre o vinietă electronică „Oxigen-B” (adică București) care costă 10 lei pe zi sau 1.900 lei pe an.

Vinietă electronică „Oxigen-C”

În ceea ce-i privește pe șoferii care au mașini  Euro 3, dacă vor să circule prin centrul Capitalei, vor fi obligați să achite o vinietă electronică „Oxigen-C” (adică Centru) de 75 de lei pe lună sau 900 de lei pe an.

Vinietele vor fi electronice și se vor putea cumpăra printr-o aplicație, sms sau de la benzinării. 

masina_care_polueaza.jpg

masini care polueaza
Mașinile non-euro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai putea circula prin centrul Bucureștiului
sursa foto: click.ro

Interzicerea accesului în centrul Bucureștiului

Vestea cu adevărat proastă vine pentru șoferii de autovehicule sub Euro 3, adică mașini non-euro, Euro 1 și Euro 2. Acestea, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor mai putea să circule în centrul Capitalei. Prin centrul Capitalei se înțelege zona care începe din Piața Victoriei - Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzeşti.  Vor fi exceptate maşinile serviciilor de urgenţă şi cele ale corpului diplomatic, dar nu şi cele ale riveranilor. Euro 3 este nivelul de poluare cunoscut și sub denumirea de Euro 2000, după anul în care a fost impus. Mașinile Euro 3 se află la mijlocul clasamentului în ceea ce privește emisiile nocive pe care le degajă. Normele de poluare pentru autoturisme obligatorii pentru constructori sunt următoarele: Euro 1 începând cu 1993, Euro 2 începând cu 1996, Euro 3 începând cu 2000, Euro 4 începând cu 2005, Euro 5 începând cu 2009 şi Euro 6 începând cu 2014.

Vei fi urmărit de camere video

Monitorizarea acestui sistem se va face cu ajutorul camerelor video. ”La fiecare intrare, la fiecare penetraţie din Municipiul Bucureşti vor fi montate camere conectate la un sistem electronic, care va monitoriza întreg traficul din oraş, va indentifica numere de autoturisme care vor fi transmise către Poliţia Locală, într-un sistem centralizat. Amenzile pot veni acasă, la proprietar”, a explicat Sorin Chiriţă, city manager în cadrul Primăriei Capitalei. „Acest sistem de monitorizare va cuprinde peste 194 de camere. Zona Centrală va avea 58 de camere în 28 de intersecţii, iar zona B a Bucureștiului va avea 49 de intersecţii cu 136 de camere”, a precizat și Mihai Teodorescu, directorul Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei București.

Amenzi de până la 2.000 de lei

Circulaţia autovehiculelor în zonele restricţionate, fără achiziţionarea vinietei, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 2.000 lei.  Firea a mai spus că motocicletele şi scuterele nu sunt afectate de acesta măsuri, pentru că Primăria încurajează mijloacele de transport alternative.

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/cum-se-va-calcula-noua-taxa-de-poluare

https://www.click.ro/news/national/sapte-solutii-pentru-haosul-din-bucur...

Te invităm pe Facebook, ca să comentăm subiectele împreună

Avem și Instagram, pentru imagini și texte cum nu au alții

Loading...