Am intrat în cea mai nouă staţie de metrou - FOTO

Ultima actualizare:

    Staţia Academia  Militară se ridică  pe trei niveluri și este  cea mai adâncă.  După ea, urmează stația   Piața Unirii, care se află  la 20 m sub pâmânt
Staţia Academia Militară se ridică pe trei niveluri și este cea mai adâncă. După ea, urmează stația Piața Unirii, care se află la 20 m sub pâmânt

Metroul este cel mai rapid mijloc de transport din Capitală. Astfel că se munceşte de zor ca traseul lui să se extindă cu încă 6,2 kilometri. Lucrările la Magistrala 5, care va lega centrul oraşului de cartierul Drumul Taberei, au început în urmă cu un an şi deja o staţie e aproape gata. Reporterii Click! au fotografiat lucrările din adâncuri.

Forfotă mare în zona Răzore, din Bucureşti! Zeci de muncitori lucrează de zor pe şantierul Magistralei 5 de metrou, Eroilor-Drumul Taberei. Mulţi dintre ei nu se mai văd la suprafaţă. Sunt ca nişte cârtiţe care muncesc zi şi noapte sub pământ.

Aici s-a mutat adevăratul şantier, de câteva luni încoace. Au săpat prima staţie de pe traseu, Academia Militară, iar acum scot pământul şi o betonează.

Muncitorii se chinuie să excaveze argila

simeon stalpnicul png

Aceasta se ridică pe trei niveluri, are şase ieşiri şi este cea mai adâncă staţie de metrou. Galeria subterană măsoară aproape 25 de metri, săpăturile făcându-se la această adâncime din cauza infrastructurii din zonă.

„Peste o lună vor fi coborâte frezele, care vor începe să sape tunelul chiar de aici. Utilajele vor putea lucra şi pe timp de iarnă. Ele vor avansa câte 20-30 de metri pe zi, astfel că în decembrie ar trebui să fie la următoarea staţie, Orizont", ne-a spus Cristiano Pietro, şeful de şantier.

În zonele unde au scos nisipul şi argila, oamenii pun fier beton pentru întărirea fundaţiei

simeon stalpnicul png

Deşi lucrările sunt în grafic, muncitorilor nu le merge totul ca pe roate. Solul este nisipos, astfel că excavatoarele se împotmolesc mai mereu.

Şantierul a fost deschis în intersecţia de la Răzoare

simeon stalpnicul png

„Stratul de nisip începe la 11,5 metri, apoi sunt nişte straturi de argilă. E nisip ca la mare!", ne-a explicat inginerul. Magistrala 5 se întinde pe 6,2 km şi va avea 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimireascu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului, Râul Doamnei. Ea va fi gata în 2015 şi costă peste 900 de milioane de lei.

Iată cum va arăta când va fi gata!

„Magistrala 5 va fi una dintre cele mai frumoase linii de metrou din lume, iar călătorii se vor putea bucura de trenuri ultramoderne".

Asta promite Gheorghe Udrişte, directorul de investiţii de la Metrorex. Şi dacă e să ne luăm după planurile arhitecţilor, suntem gata să-i dăm dreptate.

Designul staţiei Academia Militară va fi ultramodern, iar materialele care vor fi folosite pentru finisare vor fi de cea mai bună calitate. Aici va exista şi o cramă , de unde doritorii vor putea să cumpere şi să deguste vin. Ea va fi ridicată pe nişte vestigii găsite în subteran de muncitori.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Anca Ababneh Dumitrovici  jpg
image
image
image
image
image
image
Infographic 02 png
fond postasi 2 1698256806 jpg
Manastirea Cernica FOTO Shutterstock
casa florilor jpg
dus jpg
iluzie optica jpg
Rione Terra Volcano jpg
cirese advertorial img 4 jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net