Anchetă la Tarom. Incident de zbor grav, din cauza unor discuţii “nerelevante” purtate în cockpit

Ultima actualizare:

    Piloţii unei curse Bucureşti-Iași au încadrat greşit avionul pentru decolarefoto: captură PRO TV
Piloţii unei curse Bucureşti-Iași au încadrat greşit avionul pentru decolarefoto: captură PRO TV

Ies la iveală detalii despre un incident de zbor grav, petrecut pe 13 octombrie 2016, cu o aeronavă TAROM. Piloții au ratat decolarea, producând pagube atât avionului, cât și pistei de pe Henri Coandă. Potrivit anchetei, de vină au fost discuţii “nerelevante” purtate în cockpit şi neatenţia echipajului.

Cursa TAROM București – Iași din 13 octombrie 2016 a fost anulată, după ce comandantul de zbor a oprit decolarea aeronavei YR-ATI de tip ATR-72 în timp ce rula deja cu viteză pe pistă. El a raportat o problemă de vibrații la roțile din față. Ancheta oficială realizată de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS), finalizată după aproape 5 ani, pe 16 iunie, a stabilit că vina le aparține piloților, scrie Libertatea.ro. Aceștia erau antrenați în „discuții nerelevante” și, din neatenție, nu au pus avionul pe axul central al pistei, ci pe o linie de balizaj laterală. Au rulat peste balize, distrugând șase dintre acestea. Potrivit sursei citate, cei doi piloți au fost suspendați la momentul respectiv.

Două femei au avut convorbiri nerelevante pentru fazele critice ale zborului

În raportul final de investigaţie, publicat de stirileprotv.ro, apar imagini cu avariile pe care aeronava le-a suferit într-un moment denumit - fază critică a zborului - adică decolarea.

Imediat după ce au fost sesizate vibraţiile nefireşti piloţii au anunţat turnul de control ca avionul opreşte brusc decolarea.

Investigaţia a scos la iveală faptul că în cabina pilotului şi copilotului - două femei în vârstă de 32 respectiv 31 de ani, au fost înregistrate și convorbiri nerelevante pentru fazele critice ale zborului.

Pilotul secund nu a monitorizat în mod continuu manevrele pe timpul rulajului și nici spațiul înconjurător, iar pilotul comandant, probabil pe fondul rutinei, a abordat incorect o fază critică a zborului, respectiv alinierea în vederea decolării. Suplimentar, atenția echipajului a fost distrasă și de discuții irelevante.

Citește și:

Cătălin Prunariu, fiul cosmonautului Dumitru Prunariu, este noul director general Tarom

Călătorii inteligente. Sfaturi utile pentru vacanțe cu orice destinație

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
Ion Gavrila Ogoranu jpg
Domeniile Murani FOTO destinatiaanului.ro
hipodrom baneasa jockeyclub1 jpg
supermarket jpeg
cruce pixabay jpg
parau peta1 jpg
image png
tiktik chelnerita png
image
actualitate.net
image
actualitate.net