Ies la iveală detalii despre un incident de zbor grav, petrecut pe 13 octombrie 2016, cu o aeronavă TAROM. Piloții au ratat decolarea, producând pagube atât avionului, cât și pistei de pe Henri Coandă. Potrivit anchetei, de vină au fost discuţii “nerelevante” purtate în cockpit şi neatenţia echipajului.


Cursa TAROM București – Iași din 13 octombrie 2016 a fost anulată, după ce comandantul de zbor a oprit decolarea aeronavei YR-ATI de tip ATR-72 în timp ce rula deja cu viteză pe pistă. El a raportat o problemă de vibrații la roțile din față. Ancheta oficială realizată de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS), finalizată după aproape 5 ani, pe 16 iunie, a stabilit că vina le aparține piloților, scrie Libertatea.ro. Aceștia erau antrenați în „discuții nerelevante” și, din neatenție, nu au pus avionul pe axul central al pistei, ci pe o linie de balizaj laterală. Au rulat peste balize, distrugând șase dintre acestea. Potrivit sursei citate, cei doi piloți au fost suspendați la momentul respectiv.

Două femei au avut convorbiri nerelevante pentru fazele critice ale zborului

În raportul final de investigaţie, publicat de stirileprotv.ro, apar imagini cu avariile pe care aeronava le-a suferit într-un moment denumit - fază critică a zborului - adică decolarea.

  1. anvelopa din față stanga are urme lăsate de impactul cu balizele şi cioburi care au trapuns cauciucul
  2. fuselajul ventral - adică burta avionului are multe urme lăsate de părţile metalice ale balizelor dar se observă şi locuri în care învelişul aeronavei a fost străpuns
  3. palele elicei unuia dintre cele 2 motoare au fost şi ele avariate, piloţii aeronavei au aliniat avionul pe linia balizajului crezând că este axul central al pistei şi au distrus sistemul luminos de ghidare pe o distanţă de 700 de metri.

Imediat după ce au fost sesizate vibraţiile nefireşti piloţii au anunţat turnul de control ca avionul opreşte brusc decolarea.

Investigaţia a scos la iveală faptul că în cabina pilotului şi copilotului - două femei în vârstă de 32 respectiv 31 de ani, au fost înregistrate și convorbiri nerelevante pentru fazele critice ale zborului.

Pilotul secund nu a monitorizat în mod continuu manevrele pe timpul rulajului și nici spațiul înconjurător, iar pilotul comandant, probabil pe fondul rutinei, a abordat incorect o fază critică a zborului, respectiv alinierea în vederea decolării. Suplimentar, atenția echipajului a fost distrasă și de discuții irelevante.

Citește și:

Cătălin Prunariu, fiul cosmonautului Dumitru Prunariu, este noul director general Tarom

Călătorii inteligente. Sfaturi utile pentru vacanțe cu orice destinație

 

 
 
Loading...