Autostrada Sibiu-Pitești. Contractul, câștigat de o firmă acuzată de licitaţii cu acte false

Ultima actualizare:

    Austriecii de la Porr Construct vor începe construcția primului lot din Autostrada Sibiu-Pitești
Austriecii de la Porr Construct vor începe construcția primului lot din Autostrada Sibiu-Pitești

Pe 6 martie 2019, Compania Națională pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) a desemnat câștigătorul care se va ocupa de proiectarea și construcția primilor kilometri din Autostrada Sibiu-Pitești. Este vorba despre Porr Construct, firmă care în trecut a fost acuzată de licitaţii câştigate cu acte false.

Primul lot din Autostrada Sibiu-Pitești, Sibiu-Boița, va fi executat de către austriecii de la Porr Construct. Aceștia au fost aleși de CNAIR în urma unei licitații, care s-a finalizat la începutul acestei luni.

Pentru 13 km de șosea, constructorul va încasa 129 milioane euro, fără TVA, adică 9,7 milioane euro/km, pentru care a oferit o perioadă de garanție a lucrărilor de zece ani.

”Durata de realizare a contractului va fi de 48 de luni, din care perioada de proiectare a lucrărilor va fi de 12 luni, iar perioada de execuție a lucrărilor, de 36 luni”, au precizat reprezentanții CNAIR.

Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde între km. 0+000 - km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu.

Aliniamentul se continuă la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară, până la km 6, în zona localității Veștem.

În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, DJ 105G, Avrig - Marșa - Tălmaciu -Sadu până în zona Boița, unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.

Autostrada Sibiu-Pitești va avea 130 km și va fi împărțită în cinci loturi
Autostrada Sibiu-Pitești va avea 130 km și va fi împărțită în cinci loturi

Porr Construct, reclamată în 2012 la DNA

Până aici, totul sună bine și frumoas. Doar că Porr Construct SRL, una dintre cele mai mari firme de construcţii din România, ar fi câştigat în 2012 două proiecte la licitația organizată de Aquatim SA (regia de apă din Timiş), în valoare de 48 de milioane de lei, finanţate din fonduri europene, pe baza unor falsuri.

Potrivit jurnalul.ro, în iulie şi noiembrie 2015, DNA Timişoara a clasat însă dosarele în care austriecii erau acuzaţi de fraudarea fondurilor europene, apreciind că fapta nu există, iar eventualele infracţiuni ar fi de competenţa Parchetului de pe lângă Judecătoria Timişoara.

Ulterior, reclamantul a depus la Tribunalul Timiş o plângere împotriva soluţiei de neurmărire/netrimitere în judecată dispuse de DNA, dar, printr-o decizie emisă pe 6 ianuarie 2016, şi judecătorul de cameră preliminară a dat dreptate procurorilor anticorupţie: „Soluţia de clasare şi declinare a competenţei este temeinică şi legală, iar plângerea formulată împotriva soluţiilor procurorului este neîntemeiată”, citează jurnaliștii de jurnalul.ro, care apreciază faptul că  DNA nu neagă nicăieri că Porr Construct a folosit acte false, ci se cramponează exclusiv pe ideea că, potrivit definiţiilor legale, firma nu poate fi acuzată de infracţiuni la fondurile europene, ci de alte infracţiuni, care nu ţin de DNA, ci de alte parchete. 

Porr Construct a primit şi finalizat deja contractele pentru extinderea şi modernizarea reţelelor de apă din Sânnicolau Mare şi Timişoara Nord, în cadrul unor investiţii UE de 119 milioane de euro.

În 2016, a mai primit un contract în Arad, de 6,5 milioane de lei, altul în Timişoara, de 17,7 milioane de lei, şi încă unul de 19,5 milioane de lei, la Oradea.

Garduri de 3 metri pe Autostrada Sibiu-Pitești

Autostrada Sibiu-Pitești va avea 130 de kilometri, va costa trei miliarde de dolari și a fost împărțită în cinci loturi: lotul 1 (Sibiu-Boița), lotul 2 (Boița-Cornetu), lotul 3 (Cornetu-Tigveni), lotul 4 (Tigveni-Curtea de Argeș), lotul 5 (Curtea de Argeș-Pitești).

Șoseaua de viteză, care face parte din A1,  ar urma să  aibă: 71 de poduri, 58 de viaducte, 10 pasaje, 9 tuneluri și 8 noduri rutiere.

De-a lungul ei se vor garduri înalte de 3 metri, care să nu permită accesul pe carosabil al animalelor mari, cum ar fi urșii.

De asemenea, pe anumite porțiuni, de o parte si de alta a autostrăzii, se vor ridica garduri de 60 de centimetri care să impiedice ca reptilele și broastele să ajungă în fața mașinilor.

image
image
image
image
image
image
Horia Constantinescu scaled webp
top10 art geronimo jpg jpeg
controlor tren jpg
postas greva jpg
Paine mucegaita jpg
autostrada soarelui radio constanta 1 jpeg
Captură de ecran din 2024 03 27 la 23 11 52 png
flori jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net