Avionul SMURD, folosit de Oprea în "alte scopuri", reparat și pregătit pentru misiunile umanitare

Ultima actualizare:

    Avionul SMURD îşi va relua zborurile pentru salvarea vieţilorfoto: MAI
Avionul SMURD îşi va relua zborurile pentru salvarea vieţilorfoto: MAI

Aeronava de tip Cessna Citation V seria 560-0200, donată de Ion Țiriac Ministerului de Interne, imediat după tragedia din Munții Apuseni, pentru a fi folosită în misiuni SMURD, a fost reparată și este gata să-și reia zborurile. Este vorba despre avionul în jurul căruia s-a creat un adevărat scandal când s-a descoperit că a fost utilizat în alte scopuri decât cele pentru care era destinat.

Doi piloţi militari vor fi la manşa acestui avion, începând de săptămâna viitoare. Laurențiu (stânga) este pilot militar din 1993. Are 3.600 de ore de zbor pe aeronave militare de transport și peste 300 de misiuni umanitare.

Dan Emil (dreapta) este pilot militar din 1996. Are 1.800 de ore de zbor, din care 1.000 pe avioane cu reacție și 800 pe avioane militare de transport și peste 200 de misiuni umanitare.

Ei sunt cei care formează echipajul aeronavei SMURD care va executa misiuni umanitare, de transport aeromedical de urgență și transplant pe teritoriul național și internațional.

Este vorba despre avionul implicat într-un scandal monstru după ce s-a dezvăluit că a fost folosit de fostul ministru de Interne, Gabriel Oprea, în alte scopuri decât cele pentru care a ajuns în flota MAI. Avionul ar fi trebuit să fie folosit doar pentru misiunile de urgență, însă fostul șef al Internelor l-a folosit inclusiv pentru a ajunge mai repede la o înmormântare, la Piatra Neamț.

Fostul vicepremier a zburat de şase ori cu aeronava, nu se ştie însă şi în ce scop. Toate documentele sunt strict secrete, potrivit observator.tv.

Citeşte şi: Oprea mergea și la saloanele de înfrumusețare cu coloana oficială

Avionul a fost retras din operațiuni în octombrie 2016 pentru că și-a consumat resursa de zbor. Ministrul Carmen Dan a anunţat la acea vreme că va cere să se facă investigaţii pentru a vedea ce s-a întâmplat. Astfel, a trimis corpul de control și a decis ca acesta să fie reperat și folosit doar epentru zboruri umanitare și misiuni medicale.

Aeronava a intrat în reparaţii capitale

Potrivit Ministerului de Interne, recepția aeronavei a fost făcută după efectuarea unui proces amplu de mentenanță asupra ei. Astfel au fost efectuate reparații capitale la cele două motoare, necesare după efectuarea unui număr de 1.200 de ore de zbor și revitalizarea resursei tehnice a unor agregate cu resursă expirată.

Aeronava Cessna Citation V seria 560-0200 este un avion bimotor, dispune de sistem de management al zborului (FMS), aparatură de radionavigație, echipamente antigivraj, degivrare, presurizare și climatizare care-i permite zborul IFR(zbor instrumental) sau VFR(zbor la vedere), ziua și noaptea, în condiții de givraj până la altitudine maximă. Are o viteză de croazieră de 463 km/h și o capacitate maximă de 7 pasageri și o targă echipată medical.

Accidentul aviatic din Apuseni

La 20 ianuarie 2014, pilotul Adrian Iovan și studenta Aura Ion au murit în accidentul aviatic din munții Apuseni. Atunci, echipa medicală formată din medicii Radu Zamfir, Valentin Calu, Cătălin Pivniceru și Sorin Ianceu, studenta la Medicină Aura Ion, pilotul Adrian Iovan și copilotul Răzvan Petrescu au plecat din București spre Oradea unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral.

Aeronava din dotarea Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă s-a prăbuşit pe muntele Petreasa din Munţii Apuseni, la peste 1.400 m altitudine, într-o pădure de la limita dintre judeţele Alba şi Cluj

Prăbușirea avionului a fost anunțată prin 112 de doctorul Radu Zamfir la ora 16.16 minute. La căutarea supraviețuitorilor au participat peste 70 de persoane: pompieri, jandarmi montani, polițiști și salvamontiști din patru județe și circa 200 de localnici. Toată această ”armată” de oameni a căutat fără ca avionul să fie localizat. În cele din urmă, aproape de miezul nopții, trei moți din localitatea Horea, Gheorghe Giurgiu, Gheorghe Trif şi Argentin Todea, au descoperit avionul.

Ancheta derulată de autorităţile din domeniul transporturilor aeriene a relevat vinovăţia pilotului Adrian Iovan, care ar fi ignorat avertizările meteorologice şi s-a aventurat cu aeronava peste zona Munţilor Apuseni. 

De ce a donat Ţiriac avionul

Imediat după tragedie, Ion Ţiriac a donat avionul. El şi-a motivat gestul spunând că a vrut să facă ceva pentru România.

Conform protv, miliardarul IonŢiriac a precizat că aeronava de care va beneficia Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (SMURD) este una performantă, cu reacţie, care "acoperă toată Europa, fără probleme".

"Eu şi cu familia mea am hotărât, nu acum, ci mai demult, înainte de acest accident sau nenorocire, să facem ceva.  Am hotărât să-l donăm Ministerului Sănătăţii, SMURD-ului, oamenilor care fac racolajul de organe. Este un jet care acoperă toată Europa fără probleme, zboară la 43.000 de picioare, asta înseamnă cu vreo cinci-şase mii de picioare mai sus decât orice linie aerienă", a explicat Ion Ţiriac.

Ţiriac a precizat că avionul a aparţinut Autorităţii aeronautice austrece şi că avea toate controalele făcute. 

Citeşte şi: 4 ani de de când pilotul Adrian Iovan s-a prăbușit cu avionul, în Apuseni

image
image
image
image
image
image
vlad ciurea digi24
2 jpg
chirie apartament jpeg
Al Di Meola  jpg
febra tifoida romani jpg
Dr Cristina Iftode Sanador jpg
Hidra, Piaţa a Presei Libere Bucuresti, foto Artmark
cutremur grecia jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net