Imagini șocante filmate în Spitalul Universitar de Urgență din București! Un bolnav cu dureri mari de spate a fost lăsat să se târască pe holul instituției, pe lângă el trecând nepăsători medici, asistenți medicali și alți angajați ai instituției. Conducerea unității dă vina tot pe bărbat pentru faptul că niciun cadru medical nu l-a băgat în seamă, spunând că acesta nu a trecut pe la Unitatea de Primiri Urgențe, așa cum prevede protocolul.


Nici măcar în Săptămâna Mare unii oameni nu sunt oameni! Probabil că nicăieri în lume cadrele medicale nu sunt atât de insensibile și nepăsătoare față de suferința oamenilor cum sunt cele din România. Bineînțeles că nu generalizăm, dar, de nenumărate ori, au fost semnalate cazuri în care bolnavii au fost lăsați să se chinuie și chiar să moară fie pentru că n-au dat șpagă, fie pentru că medicii sau asistentele „n-au avut timp” să se ocupe de ei. Cel mai recent caz ieșit la iveală miercuri s-a petrecut, luni după masă, la Spitalul Universitar de Urgență din Capitală.

Într-o înregistrare video publicată pe Facebook, un bărbat bolnav, care nu se putea ține pe picioare din cauza durerilor atroce de spate, a fost lăsat în genunchi în fața liftului spitalului, deoarece nu s-a găsit o targă disponibilă pentru transportul acestuia pe secție.

Cel care a filmat toată scena, George Nicoloiu, afirmă că bolnavul respectiv ar fi fost adus cu targa până acolo, de brancardieri, după care ar fi fost dat jos chiar pe hol, potrivit stirileprotv.ro.

La solicitarea lui Nicoloiu, care a încercat să gasească un pat mobil pentru bărbatul care aproape că era întins pe jos, o angajată a spitalului a afirmat că nu-l poate duce la etaj, la secție, pentru că acesta nu putea urca în lift.

Pentru a fi dus la etaj, bolnavului i-a fost adus un scaun de plastic, pe care ar fi trebuit să se așeze în lift. Dar acesta, din cauza afecțiunii de care suferea, nu s-a putut așeza.

Într-un final, în timp ce apropiații acestuia plângeau din cauza suferinței lui, bărbatul a urcat cu liftul în genunchi.

Conducerea spitalului a precizat că „angajații spitalului, implicați în incident, vor fi convocați la Comisia de Disciplină pentru nerespectarea Regulamentului de Ordine Interioară privind raportarea și comunicarea evenimentelor deosebite care au loc în timpul serviciului”.

Apoi, dă vina pe bolnav, spunând că „persoana în cauză nu s-a prezentat la Unitatea de Primiri Urgențe, alegând împreună cu aparținătorii domniei sale să solicite consult medical direct pe una din secțiile spitalului”. Ca și când asta mai contează, atunci când un om, care se află într-un spital, este într-o suferință atât de grea!

Potrivit conducerii instituției, „pacientul este internat în spital fiind supus mai multor investigații medicale pentru alegerea celei mai bune conduite terapeutice”.

Ministerul Sănătății îi întreabă pe pacienți cum au fost tratați în spital

mesaj_ms.jpg

mesaj chestionar spitalul universitar pacienti
Așa arată chestionarul trimis pacienților de către Ministerul Sănătății

În urma incidentului ieșit la iveală, miercuri, Ministerul Sănătății a trimis, joi, un mesaj pe telefon persoanelor care au trecut, în ultima vreme, cu diverse probleme prin mâna medicilor și asistenților de la Spitalul Universitar. Instituția le cere acestora să răspundă anonim la câteva întrebări legate de serviciile primite în cadrul spitalului. Astfel, întrebările se referă la cât de mulțumit/nemulțumit a fost pacientul de serviciile medicale din spital, de activitatea medicului și asistentelor care l-au îngrijit, de curățenia din spital. De asemenea, pacienții sunt întrebați dacă au primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament, dacă starea lor este mai bună după externare sau dacă li s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente. Ultima întrebare este: „Doriți să raportatți responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?”

 
 
Loading...