Meteorologii anunță vreme capricioasă și ninsori în mai multe zone din țară. Mare atenție, șoferi, dacă ajungeți cu mașinile pe aici, e musai să faceți un drum la service pentru a vă monta anvelopele de iarnă.


Majoritatea șoferilor scot iarna de la naftalină anvelopele din anii precedenți, dar ce ne facem dacă trebuie să cumpărăm unele noi? Piața e plină de oferte, iar prețurile sunt pentru toate buzunarele. Cum știm care este cea mai bună alegere?

Specialiștii dau câteva ponturi în acest sens. În primul rând, este bine de știut că anvelopele de iarnă au o compoziție diferită față de anvelopele de vară și chiar față de cele all-season. ”Gumele” destinate sezonului rece conțin un procent mai mare de cauciuc natural și dioxid de siliciu care nu permit întărirea cauciucului sintetic în condiții de frig. Asta înseamnă tracțiune mai bună la temperaturi mici, stabilitate mai bună, siguranță mai bună!

De asemenea important, cauciucurile de iarnă sunt proiectate pentru a vă asigura o mai bună aderenţă pe zăpadă, asfalt umed sau gheaţă, dar nu sunt la fel de eficiente pe asfaltul curat şi atunci când temperatura de afară trece de +5 grade Celsius.

Primul lucru de care trebuie să țineți cont atunci când achiziționați anvelope noi este dimensiunea recomandată de producător (trecute inclusiv în talonul mașnii sau în cartea de identitate).

Cum ”citim” aceste dimensiuni? Nimic mai simplu! Luând exemplu o anvelopă 195/65R15, numărul 195 reprezintă lățimea anvelopei, 65 este raportul înălțimii față de lățime (în procente), 15 este diametrul anvelopei măsurat în inch.

Un alt factor de care trebuie să ținem cont când alegem o anvelopă de iarnă este prezența fulgului de nea, alături de literele M+S (Mud plus Snow) adică noroi plus zăpadă!

Data producerii este și ea foarte importantă mai ales atunci când procuraţi anvelope uzate. Veţi observa un cod format din 4 cifre, exemplu 1008, ce ar însemna că anvelopa este produsă în a 10-a săptămînă a anului 2008. Următorii indici sunt cei pentru sarcină (care se măsoară de la 0 la 279, şi exprimă greutatea care o poate suporta anvelopa) și pentru viteză.

Cei aflați în căutare de anvelope au trei variante de achiziție: noi, second hand, reșapate. Prețurile diferă semnificativ, însă siguranța este principalul obiectiv pe care trebuie să îl aveți în vedere.

Dacă optați pentru anvelope noi, iată care sunt prețurile astăzi pe piață pentru cele mai des utilizate anvelope:

205/55/16

Goodride SnowMaster SW 608 – de la 156,21 lei

Premiorri Via Maggiore – de la 152,45 lei

Nokian WR – de la 326,12 lei

Debica Frigo – de la 201 lei

Michelin Alpin -  de la 363,18 lei

195/65/15

Hankook Winter – de la 180 lei

Michelin Alpin – de la 246,34 lei

Debica Frigo – de la 168 lei

Continental – de la 239 lei

Pirelli Winter Snow Control – de la 205 lei

Nokian WR – de la 215 lei

185/65/15

Continental – de la 218,9 lei

Debica Frigo – de la 170 lei

Nokian WR – de la 219,15 lei

Rosavo Snowgard – de la 134,3 lei

Pentru anvelopele reșapate, prețurile ar fi:

205/55/16

Winter Tact WT 81 – 194,60 lei

King Meiler Sport 1 – 205,9 lei

195/65/15

Winter Tact WT 81 – 191,10 lei

Goodride SW601 – 164,90 lei

185/65/15

Winter Tact WT 81 – 191,30 lei

Rotalla Ice-Plus S110 – 165,6 lei

Anvelopele second hand se găsesc pe toate drumurile, la propriu, și pe toate siteurile de anunțuri, iar prețurile pornesc chiar și de la câteva zeci de lei. Mare atenție, însă, la gradul de uzură, dar și la eventualele reparații pe care le-au suportat. Siguranța în trafic este mai importantă decât prețul plătit pe niște bucăți de cauciuc.

 

 
 
Loading...