Dacă te prinde noaptea pe Autostrada Bucureşti-Ploieşti s-ar putea să ai probleme. Vizibilitatea e zero. Vezi pe unde mergi doar de la lumina farurilor. O mare parte dintre semnalizatoare, montate de-a lungul parapeţilor, nu mai există. Au fost distruse de maşinile de deszăpezire şi zac pe marginea drumului.


O minune ţine la noi doar câteva luni. Pe 18 iulie 2012 Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) a fost inaugurată cu mare fast. Deşi mai era mult de lucru la ea, premierul Victor Ponta a ţinut morţiş ca şoseaua de mare viteză să fie deschisă circulaţiei. Zis şi făcut.

29 august 2012: Vara trecută, când abia fusese inaugurată, A3 era „ţiplă”


De teamă că vin mai-marii din Guvern peste ei, muncitorii s-au grăbit să termine lucrările, astfel că totul a fost făcut de mântuială. Iar acum se vede. La doar şase luni de la tăierea panglicii pe A3, semnalizatoarele sau „ochii de pisică", aşa cum se numesc ele popular, mai sunt doar pe alocuri. Pe porţinui întregi de autostradă , parapeţii sunt goi. La prima vedere ai crede că semnalizatoarele fosforescente au fost furate, însă, dacă te uiţi mai atenţi vezi că plasticele luminoase au fost doar distruse.

Poliţiştii de la Rutieră, care patrulează în zonă, ne-au explicat şi cum de s-a ajuns la o asemenea grozăvie.

„Probabil că nu au fost bine prinse, iar când au trecut cu maşinile de deszăpezire le-au agăţat şi le-au scos din şuruburi. Drumarii vin mereu să le strângă de pe marginea carosabilului. Spun că le montează la loc la primăvară", ne-au explicat oamenii legii. Şi noi am dat o raită pe A3, până la Snagov, la kilometrul 31. Pe toată porţiunea am găsit zeci de „ochi de pisică" pe jos.

Acelaşi lucru l-am observat şi la întoarcere, spre Bucureşti. Noroc că ne-am plimbat pe lumină, pentru că dacă ne prindea noaptea, am fi avut mari probleme. În câmp e beznă şi de multe ori o ceaţă de o tai cu cuţitul.

Click! Spune

Autostrada Bucureşti-Ploieşti măsoară 62 de kilometri, însă doar pe 55 se poate circula, pe porţiunea dintre Centura de Nord a Capitalei (în dreptul localităţii Ştefăneştii de Jos) şi Centura de Vest a Ploieştiului. Ca să ajungă în Şos. Doamna Ghica, din Capitală, care este punctul final, constructorii ar trebui să mai facă încă şapte kilometri, dar pentru că Guvernul a stopat finaţarea, lucrările au fost suspendate. Primii 55 de kilometri au costat 422 de milioane de euro, adică în jur de 5,5 milioane de euro pe kilometru.

Şi de Autostrada Soarelui v-aţi bătut joc

Groapa din imagine are 20 cm adâncime

CLIIMA20130131_0106_1.jpg

31 ianuarie 2013: Reporterii Click! au găsit o mulţime de semnalizatoare căzute pe marginea autostrăzii( Fotografii: Roberto Sălceanu )


Autostrada care leagă Bucureştiul de Constanţa arată jalnic. Mii de agropi au invadat drumul, în special pe primii 35 de kilometri. Şoferii reuşesc cu greu să le ocolească, pentru că sunt peste tot. Iar la 130 de km/h nu-ţi doreşti să faci vreo manevră bruscă.

Dacă păţeşti ceva şi nu mai ai baterie la telefon, nu poţi folosi dispozitivele de urgenţă

CLIIMA20130131_0107_1.jpg

31 ianuarie 2013: Reporterii Click! au găsit o mulţime de semnalizatoare căzute pe marginea autostrăzii( Fotografii: Roberto Sălceanu )

Ai toate şansele să te răstorni. Şi asta nu este tot! Aparatele montate pentru apeluri de urgenţă nu mai funcţionează, iar toaletele publice sunt defecte. Un singur lucru mai putem spune: de tot ce e lăsat în grija autorităţilor se alege praful!

Toalete publice  sunt mai mereu defecte

CLIIMA20130131_0108_1.jpg

31 ianuarie 2013: Reporterii Click! au găsit o mulţime de semnalizatoare căzute pe marginea autostrăzii( Fotografii: Roberto Sălceanu )

 
 
Loading...