Din 15 mai suntem în stare de alertă, iar funcționarii lucreză din din nou cu publicul. Inclusiv la Casele de Pensii angajații preiau dosarele de pensionare. Însă, nu sunteți obligați să mergeți până acolo. Documentele se pot fi trimise în continuare online sau prin poștă ori curier.


”Lucrul cu oamenii prin alte mijloace decât cele fizice a fost un mare experiment, s-a lucrat în liniște, fără presiune pe ghișee”, ne-au spus reprezentanții Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP).

Astfel că seniorii care trebuie să-și depună dosarele de pensionare o pot face în continuare prin mijloace moderne.

Cum depui dosarul de pensionare în perioada stării de alertă

”Recomandăm posibilitatea transmiterii cererilor și a documentelor prin intermediul serviciilor poștale, de curierat și poștă electronică, facilitând accesul la serviciile caselor teritoriale de pensii și pentru persoanele care nu se pot deplasa la sediile acestora, plăţii prin cont bancar a contribuţiilor de asigurări sociale și a ajutoarelor de deces. Pentru celelalte tipuri de servicii activitatea va continua și va fi asigurată telefonic și prin intermediul mijloacelor moderne de comunicare, mail, datele de contact fiind afișate pe pagina de internet a caselor teritoriale de pensii”, au anunțat cei de la CNPP.  

Este bine ca actele să fie transmise în original, altfel veți fi nevoiți să faceți un drum până la ghișeu.

Numerele de telefon de la casele de pensii din București

Cine nu are acces la mail, va apela telefonic casa de pensii căreia îi este arondat.

Aici găsiți numerele de telefom are caselor de pensii din București, pe sectoare.

  • Sectorul 1: 031-805.2432
  • Sectorul 2: 031-805.2439
  • Sectorul 3: 021-326.0562
  • Sectorul 4: 021-326.0563
  • Sectorul 5: 031-805.2440
  • Sectorul 6: 031-432.9924
  • Pensii Internaţionale: 031-80

Odată cu trecerea la starea de alertă, instituțiile care funcționează în cadrul sistemului public de pensii și-au reluat din 18 mai activitatea de relaţii cu publicul, gradual, pentru următoarele servicii sensibile:

  • depunerea dosarelor de pensii și a cererilor de recalculare care presupun anexarea unor documente originale;
  • activitatea de expertiză medicală, în cazul pensiilor de invaliditate;
  • solicitarea ajutoarelor de deces.

Accesul în spaţiile închise va fi asigurat în condiţii de siguranţă sanitară și distanţare socială, cu respectarea fluxurilor și a traseelor definite.

 

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/ce-se-intampla-cu-biletele-de-tratament-pentru-pensionari-mai-merg-la-bai-cat-e-stare

https://www.click.ro/news/national/iata-ce-pensii-vom-avea-din-2021-calculele-facute-de-ministerul-muncii

https://www.click.ro/news/national/noi-scenarii-de-crestere-pensiilor-de-la-1-septembrie-2020

 

 
 
Loading...