De joi intră în legalitate Uber, Bolt, Taxify și Yango! Ce condiții trebuie să îndeplinești ca să fii șofer

Ultima actualizare:

    Șoferii care vor lucra pentru plaformele de rid-sharing vor fi obligați să respecte un set de reguli
Șoferii care vor lucra pentru plaformele de rid-sharing vor fi obligați să respecte un set de reguli

Legea pentru serviciile de ride-sharing se află publicată în Monitorul Oficial, iar de mâine, 4 iulie, intră în vigoare. Astfel că toții șoferii care lucrează pentru platformele Uber, Bolt, Taxify și Yango trebuie să îndeplinească anumite condiții ca să fie angajați. La fel și mașinile lor.

Potrivit Ordonanței de Urgență pentru reglementarea serviciilor de ride-sharing, după o perioadă de tranziţie, care poate dura între două şi șase luni, instituţiile vor fi gata să-i primească pe şoferi pentru autorizare. Din acel moment regulile vor fi stricte.

Reguli pentru mașina care face Uber

Potrivit noii legislaţii, o maşină nu trebuie să fie mai veche de 15 ani ca să facă acest tip de transport alternativ. Locurile trebuie să fie maximum cinci, cu tot cu cel al şoferului, iar mașina va fi distinctivă. Pe partea dreaptă a parbrizului, jos, va avea un “sticker” pe care va scrie numărul maşinii şi platforma de care aparţine.  

Ecusonul se emite de către operatorul platformei pentru fiecare autoturism înscris care are, în prealabil, copia conformă a autorizaţiei pentru transport alternativ.

Autoturismul folosit va putea fi personal, în leasing sau comodat. ITP-ul pentru vehicul trebuie realizat odată la șase luni.

Reguli pentru șoferii platformelor

Un şofer care vrea să facă transport alternativ trebuie să aibă cel puțin 21 de ani, carnet de şofer categoria B de minimum doi ani, atestat emis de Autoritatea Rutieră Romană și o ținută prezentabilă, comportament civilizat şi preventiv în relaţia cu clientul.

Totodată, nu are voie să nu refuze efectuarea cursei în condiţiile iniţial agreate, să nu solicite plata de către pasager a unei alte sume de bani în schimbul activităţii de transport efectuate, să nu utilizeze mijloacele audio/video fără acordul clientului.

Cei care nu respectă reglementările riscă amenzi de până la 5.000 lei, în funcţie de gravitatea faptei.

“Le-am pus pe amândoi pe acelaşi făgaş, şi taximetria şi Uberul, repet, clientul este cel care decide. Nu există nici un fel de discriminări faţă de vreuna dintre cele două metode de prestare a serviciului de taximetrie, prin dispecerat sau prin platformă”, a declarat Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.

România a devenit a 12-a ţară europeană care reglementează alternativa la taximetrie, numită “ride-sharing” și sunt în 20.000 de șoferi care lucrau pentru Uber, Bolt, Taxify și Yango, înainte ca ele să fie acceptate prin lege. Proiectul de OUG pentru autorizarea platformelor a fost pus în dezbatere publică pe 23 mai, după care și-a urmat cursul.

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/ridesharing-totul-despre-yango-noul-competitor-al-uber-bolt-si-clever

https://www.click.ro/news/national/se-schimba-legea-taximetriei-dispar-uber-si-taxify

https://www.click.ro/news/national/uber-sau-taxi-iata-plusurile-si-minusurile-celor-doua-servicii

https://www.click.ro/news/bucuresti/protest-al-taximetristilor-capitala-o-masina-uber-fost-blocata

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
zatun lac jpg
inaugurare jpeg 5 jpeg
furtuni ploi jpeg
casse tete jpg
man at supermarket jpg
Imparateasa Messalina jpg
Infarct - inima - boli cardiace FOTO Shutterstock
tocător de legume jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net