Ea e singura româncă tapiţer de maşini şi bărci cu motor

Ultima actualizare:

    Elena Bradea îşi începe lucrul în atelier la 7 dimineaţa. Retapiţarea completă cu piele a volanului şi scaunelor unei maşini costă 4.000 de leiFotografii: arhiva personală
Elena Bradea îşi începe lucrul în atelier la 7 dimineaţa. Retapiţarea completă cu piele a volanului şi scaunelor unei maşini costă 4.000 de leiFotografii: arhiva personală

O tânără în vârstă de 31 de ani, din Galaţi, a reuşit într-un domeniu destinat până nu demult bărbaţilor. Elena Bradea a început prin a învăţa de pe internet cum se îmbracă un volan în piele, iar acum abia face faţă cererilor de retapiţare pentru automobile, ambarcaţiuni şi chiar scaune directoriale

Elena a testat de-a lungul anilor mai multe mici afaceri, făcând croitorie, având un bar şi apoi un magazin. Şansa de a se ocupa de retapiţarea scaunelor de maşini a venit de la un prieten care deţinea o spălătorie.

„Făceam croitorie cu o prietenă, iar acest amic ne-a dăruit o maşină de cusut. Am plătit-o făcându-i diverse servicii, cum ar fi să îmbrac un volan. Atunci habar nu aveam cum se face treaba asta, nu ştiam de unde să încep. El ne-a încurajat, ne-a spus că nu este greu“,  povesteşte Elena.

A început să se documenteze urmărind tutoriale pe Youtube. Pierdea nopţi întregi pentru a înţelege cum se retapiţează scaunul unei maşini sau se îmbracă un volan în piele. „Un volan se îmbracă numai în piele, nu în imitaţii de piele sau piele ecologică, pentru că altfel se deteriorează foarte repede“.

În atelierul Elenei, volanele şi scaunele auto primesc o nouă viaţă
În atelierul Elenei, volanele şi scaunele auto primesc o nouă viaţă

După doi ani, prietena şi partenera sa de afaceri a plecat, iar Elena a ajuns la un moment dat să nu mai facă faţă cererilor venite din partea clienţilor. Venea la atelier la 7 dimineaţa şi pleca mult după miezul nopţii ca să poată onora într-un termen rezonabil toate comenzile. În momentul de faţă, este singura femeie din România care retapiţează scaune de maşini şi bărci cu motor.

Operaţiunea nu este la îndemâna oricui, aşa cum poate părea la prima vedere. Elena demontează singură scaunele, în cazul maşinilor, şi banchetele, în cazul bărcilor; dă jos tapiţeria veche, după care aplică prin coasere noua tapiţerie din piele sau piele ecologică.

„Îmi este greu la demontat. Trebuie practic să desfac scaunul bucată cu bucată“, explică tânăra. În viitorul apropiat, va angaja o persoană care să se ocupe de demontatul scaunelor de pe maşini, astfel încât să îşi uşureze munca şi să se ocupe doar de retapiţare.

Retapiţarea scaunelor la o maşină durează cam două săptămâni. Tânăra ţine să demonteze şi un vechi mit, conform căruia pielea ecologică nu ar fi un substituient la fel de bun ca pielea naturală.

Cu timpul, Elena s-a extins la bărci cu motor şi jetski-uri
Cu timpul, Elena s-a extins la bărci cu motor şi jetski-uri

„Am pus piele ecologică la o maşină, iar după trei ani arată foarte bine. În schimb, am schimbat piele naturală la o maşină din 2017, pentru că se mâncase. Cred că pielea ecologică şi cea naturală sunt la fel de bune, cu precizarea că pielea naturală, dacă este de calitate, ţine puţin mai mult“, face o scurtă comparaţie Elena, bazându-se pe experienţa sa în branşă.

Retapiţarea cu piele naturală a scaunelor şi volanului unei maşini costă în jur de 4.000 de lei. Dacă proprietarul autovehiculului doreşte să îşi îmbrace doar volanul în piele, îl costă între 200 şi 250 de lei. A început acum să retapiţeze şi scaune directoriale, preţul lucrării, cu tot cu manoperă, costând 250 de lei.

image
image
image
image
image
image
jurnalist reportaj jpg
pensie jpeg
pupaza pexels jpg
schelet arhiva jpg
Valea Cernei și Cernișoarei, după inundatii  Foto Daniel Guță ADEVĂRUL (90) jpg
ungaria romania colaj pexels jpg
Gustav Klimt Immersive Experience Gold in Motion 2 jpg
cafea jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net