Efectele nefaste ale izolării. Depresia, întâlnită în rândul copiilor și tinerilor: "Și-au pierdut motivația"

Ultima actualizare:
„Elevii şi-au pierdut motivaţia”,  spune psihologul şcolar  Loredana Stroiuleasa
„Elevii şi-au pierdut motivaţia”, spune psihologul şcolar Loredana Stroiuleasa

Considerată cea mai bună strategie pentru a limita răspândirea temutului virus SARS -CoV - 2, izolarea la domiciliu îşi arată colţii. Psihologii şcolari de la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Olt dezvăluie că tot mai mulţi părinţi sună la telefonul special destinat acestui scop şi cer ajutor, întrucât copiii lor îşi schimbă comportamentul.

Puştii resimt izolarea! „Părinţii spun că micuţii au devenit apatici. Copilul nu mai are chef să intre la ore, nu mai are chef să socializeze cu nimeni. Şi părinţii sunt altfel în relaţia cu copiii lor. Tocmai această lipsă de dorinţă de a face ceva e un semnal”, spune psihologul Loredana Stroiuleasa. “Îi sfătuim pe părinţi să iniţieze întâlniri cu rudele, cu prietenii apropiaţi, să-i ducă pe copii în preajma altora de vârsta lor. Să discute, să se joace. Şi, foarte important, să le interzică în perioada acestor întâlniri telefoanele. Să le cumpere jocuri fizice, prin intermediul cărora să interacţioneze“, explică specialistul, care a remarcat, în ultima perioadă, chiar dezinteresul adolescenţilor şi al tinerilor pentru întâlnirile de grup. 

„Mulţi copii au făcut depresie. Au căpătat chiar şi fobii, pe care le vom conştientiza când va începe şcoala şi când vor fi nevoiţi să meargă la ore. Şi atunci ne putem confrunta cu faptul că nu vor mai dori să se ducă la şcoală, că vor avea reacţii ciudate, poate chiar violente. Ca un animal ţinut în cuşcă, de pildă. Când îi dai drumul, nu ştii cum reacţionează“, avertizează psihologul şcolar. 

Dacă elevii din clasele mici le spun consilierilor că îşi doresc să se întoarcă în bănci, cei mari deja s-au obişnuit cu „relaxarea“. Loredana Stroiuleasa arată că elevii „şi-au pierdut motivaţia pentru orice. Ar putea apărea replici de genul «de ce să mai intru, şi-aşa nu rezolv nimic cu şcoala asta online, e o prostie». Pe de altă parte, s-au obişnuit cu această comoditate. Imaginaţi-vă că sunt copii care nu-i văd cu zilele decât pe părinţi, nu e în regulă“. 


    „Elevii şi-au pierdut motivaţia”,  spune psihologul şcolar  Loredana Stroiuleasa
„Elevii şi-au pierdut motivaţia”, spune psihologul şcolar Loredana Stroiuleasa

«Nu vor mai dori să meargă la şcoală»

Şi consilierea primită din partea specialiştilor de la Centrul Judeţean are limite, mai ales când, din cauza contextului, se realizează tot online sau telefonic. „Noi încercăm să intrăm cu ei după orele online, când deja sunt obosiţi de stat în faţa calculatorului, mai sunt şi părinţi, fraţi, bunici, care le distrag atenţia. În plus, din faţa ecranului, copilul nu e la fel de deschis. Dacă nu interacţionezi direct cu el, apare o barieră, e greu să o îndepărtezi“, afirmă Loredana Stroiuleasa pentru adevărul.ro.  

Psihologul şcolar crede că, pe fondul nevoii reale de comunicare a copilului, a apărut şi „fenomenul“ profu.online, demersul îngrijorător şi greu de înţeles al lui Alexandru Cumpănaşu. „El a venit pe un teren deja sensibil şi mă gândesc că, făcând un sondaj de opinie în rândul copiilor, a ajuns la această iniţiativă“, încheie specialistul. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Costel Corduneanu FB jpg
image
image
image
image
image
image
drapel steag romania revolutie fara stema foto sutterstock
Au furat 13 tone de masline in Spania jpg
trusa prim ajutor jpg
focveg jpg
al treilea razboi mondial profetii jpeg
Pestera Lacului Verde jpeg
ardei jpeg
magazin lidl jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net