Iată ce s-ar fi putut face cu şpăgile de 431 de milioane €!

Ultima actualizare:
Codruţa Kovesi, şefa DNA, a dezvăluit că, numai în 2015, mita care apare în dosarele procurorilor atinge cifre astronomice
Codruţa Kovesi, şefa DNA, a dezvăluit că, numai în 2015, mita care apare în dosarele procurorilor atinge cifre astronomice

România e o ţară coruptă. Asta am aflat din nou joi, când şeful DNA, Codruţa Kovesi, a anunţat care e valoarea şpăgilor descoperite anul trecut. Se învârt sume grele, de ordinul sutelor de milioane €, cu care s-ar fi putut construi atutostrăzi, şcoli şi spitale.

431 de milione €! Nici mai mult, nici mai puţin. Este cifra uriaşă care reprezintă mita despre care procurorii DNA spun că a ajuns în buzunarele funcţionarilor publici. Şi este doar rezultatul anchetelor de anul trecut! Suma este comparabilă cu bugetul prevăzut pentru cofinanţarea programului de autostrăzi pentru 2016, 2017 şi 2018. “De multe ori, atribuirea contractelor sau plăţile aferente contractelor sunt condiţionate de primirea unor sume de bani mascate prin înţelegeri frauduloase sau contracte fictive. Astfel, banii care ar fi trebuit să ajungă la salarii sau pentru investiţii publice intră în buzunarele funcţionarilor corupţi”, a afirmat Codruţa Kovesi, la prezentarea raportului de activitate a DNA pe 2015. Click! a calculat şi vă spune concret ce s-ar fi putut face cu 431 de milioane €.

123 km de autostrăzi

Un kilometru de autostradă în linie dreaptă costă, în medie, 3,5 milioane €. Asta înseamnă că cele 431 de milioane € ar fi ajuns pentru construcţia a 123 km, în cazul în care toată suma ar proveni de la bugetul de stat. Dacă în schemă intră şi fondurile UE, atunci vorbim despre 821 km, la o finanţare de 85% şi 15% bani proveniţi de la stat.

253 km de drumuri naţionale

Aceeaşi şpagă de 431 milioane € ne-ar fi putut lărgi reţeaua de drumuri naţionale cu 253 km, având în vedere că preţul unui km construit ajunge undeva la 1,7 milioane €.

12 staţii de metrou

Suma ar fi fost suficientă pentru extinderea reţelei de metrou din Bucureşti cu încă 12 staţii, în condiţiile în care cele zece staţii ale Magistralei 5 Eroilor-Drumul Taberei au costat 360 milioane €, cu tot cu proiectare, execuţie şi finisare.

Cu sutele de milioane  din şpăgi reţeaua de metrou  s-ar fi extins cu alte 12 staţii
Cu sutele de milioane din şpăgi reţeaua de metrou s-ar fi extins cu alte 12 staţii

11 spitale noi

Să luăm ca exemplu cifrele făcute publice la demararea lucrărilor de construcţie de la Spitalul “Gomoiu” din Bucureşti, în 2014. Vorbim despre un cost total de 40 milioane € pentru un spital de şase etaje, cu şase săli de operaţii, complet echipate. Socoteala arată că, din şpăgile descoperite anul trecut, se puteau ridica din temelii 11 spitale.

45 de reabilitări de ­şcoli

Nici costurile de modernizare şi reabilitare n-ar fi fost chiar atât de greu de suportat dacă nu s-ar fi furat la greu. De exemplu, modernizarea ambulatoriului de specialitate la Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila (făcut în principal cu fonduri europene) a costat circa 9,5 milioane €. Şpaga descoperită doar în 2015 ar fi putut servi la 45 de astfel de reabilitări!

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
fabrica freepik jpeg
dieta peste somon cu legume   shutterstock 2255828609 jpg
 Dietă- post intermitent FOTO Shutterstock
banner pensii png
cutie cu legume din sera Foto Shutterstock
Teren agricol tractor FOTO Shutterstock
sofer pexels jpg
napoleon foto profimedia
image
actualitate.net
image
actualitate.net