Proiectul i-a luat 15 ani şi a cheltuit 3.500 de euro, dar şi-a văzut visul cu ochii: Dacia cu şase roţi. Este vorba despre o invenţie a unui mecanic auto din Alba. Moise Davidaş poate să are câmpul cu Dacia sa, dar şi să ajungă în locuri greu accesibile cu o maşină obişnuită.


Moise Davidaş, constructorul Daciei cu şase roţi, este un fost maistru mecanic, acum în vârstă de 75 de ani, din satul Ampoiţa (Alba). După pensionare, pe lângă muncile câmpului şi ale gospodăriei, omul n-a renunţat la dragostea să pentru motoare. Pasiunea să pentru mecanică auto l-a împins să inventeze un nou tip de maşină.  

A reuşit să înmatriculeze automobilul nemiavăzut

Pensionarului i-a venit ideea să modifice un autoturism pentru a putea fi folosit de populaţia din zona rurală. Zis şi făcut. Davidaş a adaptat autoturismul „Dacia” pe care îl avea pentru a putea fi folosit la arat, la săpat şi la călătorii pe orice tip de teren. În anul 1995, fostul mecanic a elaborat proiectul viitorului autoturism „Dacia cu şase roţi”, dar, din cauza fondurilor limitate, a avut nevoie de aproape 15 ani până şi-a materializat proiectul. Pentru realizarea acestui prototip, Moise Davidaş a investit aproximativ 3.500 de euro. El a dorit să înregistreze invenţia la Oficiul de Standarde, Invenţii şi Mărci de la Bucureşti, dar n-a izbutit acest lucru.

dacia2.jpg

Dacia cu sase roti, Alba, plug
Vehiculul inventat de Moise Davidaş a fost folosit adesea pentru arat
Foto: ampoita.wordpress.com

Davidaş a reuşit să înmatriculeze maşina nemaivăzută, aşa că a circulat fără probleme pe drumurile publice. Maistrul a folosit ”Dacia cu plug” mai mulţi ani, dar acum nu o mai prea scoate din garaj şi o ţine doar pentru a fi admirată de prietenii săi.  

A şaptea roată

Trenul de rulare permite întrebuinţarea aceluiaşi tip de anvelope (de autoturism Dacia) sau şenile de cauciuc, în funcţie de cerinţe. Datorită modificărilor, maşina are acum gardă înaltă la sol, fiind adaptată circulaţiei pe teren accidentat. Concepţia trenului de rulare, reductoarele şi şasiul sunt 100% originale. Trenul de rulare este prevăzut cu patru roţi în spate şi două în faţă. Maşina mai are o a şaptea roată, care reprezintă un al treilea sistem de frânare (sistem de cremalieră), necesar în caz de avarii, la munte, pe teren acoperit cu polei sau cu zăpadă.  

 

 
 
Loading...