Conducerea supermarketului Kaufland din Odorheiul Secuiesc a clarificat, printr-un comunicat de presă, cum a decurs de fapt discuția dintre clientul român și vânzătoarea care a refuzat să-l servească pentru că nu știe limba macghiară.


Reprezentanții magazinului au deschis o anchetă prin care au investigat, pe baza înregistrărilor de pe camerele de supraveghere, cazul clientului nemulțumit de comportamentul discriminatoriu al vânzătoarei, după cum precizează Realitatea.net.

"Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul față de clienți și amabilitatea pe primul loc. Vă asigurăm că, potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigație și vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situații, inclusiv introducerea cursurilor de limba română. Subliniem că, potrivit legii, eventualele măsuri care vor fi decise vor fi confidențiale, deoarece țin de relația angajat-angajator, respectând astfel dreptul la viața privată."

"În acest moment, ca urmare a primelor noastre investigații, venim cu o serie de precizări care să contureze contextul în care s-a realizat filmarea. La ora la care a avut loc discuția filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienții nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obișnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10.00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operațională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul și restituindu-i suma."

UPDATE Nu a fost servit la un magazin pentru că nu ştia ungurește

unguroaica.jpg

ungureste refuz servire odorheiu secuiesc
Ea este vânzătoarea care ar fi refuzat să-l servească pe client

UPDATE. Comisarii OPC Brașov au mers la Kaufland Odorheiu Secuiesc și au încercat să cumpere produse vorbind în limba română, însă au fost refuzați. Magazinul a fost amendat vineri cu suma de 10.000 de lei, după ce inspectorii au avut parte de același tratament ca în clipul care s-a viralizat pe rețelele de socializare joi. Comisarul-șef regional Sorin Susanu, a declarat pentru NewsBV că, în 2015, Kaufland Odorheiu Secuiesc a mai fost amendat cu 5.000 de lei, pentru că toate reclamele şi pliantele erau exclusiv în limba maghiară, lucru discriminatoriu pentru consumatorii români.

Comisarul şef al CRPC Braşov, Claudiu Susanu, a scris pe Facebook: ”Ca urmare a vizionării acestei filmări, CRPC Braşov se autosesizează!!”.

Susanu face referire la un film postat pe reţelele de socializare, intitulat ”Străin în ţara mea”, în care un bărbat încearcă să cumpere mici într-un supermarket Kaufland din Odorheiu Secuiesc, judeţul Harghita. Bărbatul cere o porţie de mici, iar vânzătoarea ia banii şi spune ceva foarte încet, la care bărbatul o întreabă dacă l-a înjurat, iar femeia răspunde ”semmi” (nimic - n.r.).

Vânzătoarea nu mai reacţionează la insistenţele bărbatului, dar nici nu îl serveşte, iar acesta cere persoanelor prezente să îi traducă ce spune vânzătoarea.

”De ce nu mă serviţi, pentru că sunt român?”, întreabă bărbatul, iar un client care stă la coadă îi răspunde: ”Dacă nu ştie româneşte, nicio problemă, dar măcar să ştiţi dvs. ungureşte”.

Persoanele aflate la coadă îi spun clientului că trebuie să vorbească limba maghiară, pentru că se află în Ţinutul Secuiesc.

În momentul în care bărbatul întreabă de ce trebuie să ştie limba maghiară în România, o tânără care stă la coadă îi răspunde: ”Pentru că cerul e albastru”.

În cele din urmă, bărbatul pleacă din magazin.

"De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcționare în prealabil. Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuții cu angajata. Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră și din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acesta, el a revenit a doua oară la ora 9.37 și apoi a treia oară la ora 9.47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacție ca urmare a unor interacțiuni anterioare.

Autorul filmului a omis să precizeze ca filmarea dată publicității este în fapt a treia discuție cu angajata noastră. Cu toate acestea, nu tolerăm un astfel de comportament în relația cu un client în niciunul din magazinele noastre din țară, indiferent de regiune și vom lua măsuri conform regulamentului intern", au transmis reprezentanții Kaufland, conform sursei citate.

 
 
Loading...