La Pasajul Domneşti s-a început lucrul cu o pauză

Ultima actualizare:

    Pe șantier nici o mișcare, la trei luni de la începerea lucrărilorFoto: Forin Şuler
Pe șantier nici o mișcare, la trei luni de la începerea lucrărilorFoto: Forin Şuler

Au venit, au demolat, s-au oprit. La trei luni de la începerea şantierului Pasajului Domneşti, menit să rezolve problemele de trafic la ieşirea din sectorul 6 al Capitalei spre judeţul Ilfov, locul este mort. Reporterii Click! au fost să vadă ce se întâmplă cu lucrările inaugurate cu fast pe 3 mai.

Cum se îngroapă o idee bună? Cum ajunge o investiţie necesară să fie controversată? Pasajul Domneşti poate fi studiu de caz. Intersecţia dintre strada Prelungirea Ghencea-DJ 602 şi Şoseaua de Centură este considerată de orice şofer care a trecut prin zonă, drept un coşmar rutier.

Autorităţile au decis acum 12 ani să realizeze un pasaj suprateran peste Şoseaua de Centură, pentru a rezolva conflictele de trafic. De abia pe 3 mai 2018 au început lucrările, cu exproprierea unor localnici aflaţi în zona unde va fi realizată investiţia.


    Victoria Zvarici se consideră acum prizoniera șantieruluiFoto: Forin Şuler
Victoria Zvarici se consideră acum prizoniera șantieruluiFoto: Forin Şuler

Intersecţia peste care va fi realizat pasajul este unică în România: imobilele şi terenurile din jurul ei aparţin de patru unităţi administrative diferite. O bucată este în sectorul 6 al Capitalei, alta în Bragadiru, alta în Clinceni şi ultima în Domneşti. Victoria Zvarici stă în Clinceni şi a fost anunţată că va rămâne fără gospodărie. Deocamdată a rămas fără curte şi urmează casa şi garajul. Ar urma să primească în total 303.700 de lei, dar nu a ”văzut” decât o mică parte din bani pentru că s-au terminat fondurile, iar casa şi garajul i s-a spus că sunt programate pentru etapa a II-a.


    Șoferii traversează intersecția după principiul ”scapă cine poate”Foto: Forin Şuler
Șoferii traversează intersecția după principiul ”scapă cine poate”Foto: Forin Şuler

”Pur şi simplu şi-au bătut joc de mine. Nu ne-au demolat de tot, dar acum nu mai avem gard, peste tot în jurul nostru este praf şi moloz, suntem practic vecini cu şoseaua şi cu terenuri virane. În plus, de la vibraţiile utilajelor care au lucrat la demolări, structura casei a fost afectată. Măcar de ar lucra!”, se plânge bătrâna. 

Când reporterii Click! au fost pe şantier, nu era nici un muncitor, iar două utilaje stinghere stăteau parcate lângă câteva barăci ale constructorului.

Nimeni nu a fost în stare să ne ofere o explicaţie de ce nu se lucrează, singurele precizări primite, la adăpostul anonimatului, fiind că se aşteaptă ordine de sus. 

Pasajul suprateran de la Domneşti, configurat sub formă de sens giratoriu suspendat, va fi realizat  la intersecţia dintre Strada Prelungirea Ghencea-DJ602 şi Centura Bucureşti.

Construcţia va avea o lungime de 374 de metri, va costa  peste 91 de milioane de lei, fără TVA şi are ca termen de finalizare 24 de luni.

image
image
image
image
image
image
regele carol i wiki Descopera jpg
alba renai jpg
431583518 952319999577748 595215102330126423 n jpg
gradina Keukenhof olanda profimedia jpg
Crestere salariu FOTO Shutterstock
image png
Demonstrație efectuată de reprezentanții MAI în pregătirea aderării României cu frontierele aeriene și maritime la spațiul Schengen, în aeroportul Otopeni, Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
laleaua pestrita jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net