Mașina îți poate salva viața! Asta dacă are instalată la bord tehnologia eCall legată la Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) și la Serviciul de urgență. Sistemul apelează imediat după impact la 112, în caz de accident. Acesta este montat din fabrică la toate autoturismele proiectate după 2018 și este pus pe plafonieră. La Dacia, spre exemplu, senzorul SOS este verde.


Mașinile vin din fabrică cu sisteme din ce în mai performante, care îți pot salva viața dintr-un accident rutier. În caz că ești blocat și nu poți ajunge la telefon ori ești grav rănit, alertează singure salvatorii.

sistemul-e-call.jpg

Senzorul sistemului eCall se află în plafonieră, iar la Dacia este verde
Senzorul sistemului eCall se află în plafonieră, iar la Dacia este verde

Spre exmplu, sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 și transmite către Serviciul de urgență informații despre locul unde a avut loc incidentul, pentru a trimite echipajele de salvare.

Mașina sună singură la 112, în caz de accident. Cum funcționează tehnologia eCall 

Imediat după impact, sunt furnizate date despre coordonatele GPS, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat și direcția de mers.

Operatorii văd și dacă sistemul a fost declanșat automat sau manual. Ulterior, după transmiterea datelor, se stabilește o legătură de voce între ocupanții autovehiculului și Serviciul de urgență 112.

STS: ”Mașina nu este monitorizată în timp real”

”Este important de precizat că sistemul eCall activează transmiterea datelor doar în momentul producerii unui accident sau dacă ocupanții vehiculului îl acționează manual, astfel că mașina nu este monitorizată în timp real. În situația declanșării manuale, pasagerii nu pot întrerupe procesul de apelare și, pentru a nu genera alertarea falsă a agențiilor de urgență, este necesar ca aceștia să comunice cu operatorul 112. Totodată, această tehnologie nu presupune costuri suplimentare pentru pasageri și nu necesită configurații suplimentare față de cele realizate în timpul procesului de fabricare a mașinii”, a explicat Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al STS.

Astăzi, 13 iulie, la sediul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență din București, STS și Dacia România au realizat o demonstrație privind modul de funcționare a eCall.

Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini proiectate și fabricate după luna aprilie 2018. Ea nu poate fi pusă pe mașină ulterior.

Peste 4.000 de accidente, anunțate la 112 prin sistemul eCall 

Potrivit statisticilor, în perioada ianuarie 2020-iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 referitoare la accidete, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicații eCall.

Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact, iar în 3.436 de situații a fost inițiat de ocupanții vehiculului. Șoferul poate apăsa butonul SOS și în cazul în care se rău.

România a fost prima țară din Europa care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru implementarea serviciului de urgență eCall.

 

 

 

 

 

 
 
Loading...