Modernizarea intrării în București a A 2, blocată de exproprieri

Ultima actualizare:

    Cele două terenuri ale Armatei fac parte din Muzeul AviațieiFotografii: Sever Gheorghe
Cele două terenuri ale Armatei fac parte din Muzeul AviațieiFotografii: Sever Gheorghe

Autostrada București-Ploiești este aproape gata, dar intrările în cel mai mare oraș al țării nu sunt nici acum modernizate, fiind adevărate capcane rutiere. Strada Fabrica de Glucoză este una dintre principalele artere care ar trebui să preia traficul dar de șapte ani se chinuie autoritățile Capitalei să o repare și să o lărgească la patru benzi. În luna iunie, primarul general Gabriela Firea semna în sfârșit contractul pentru începerea lucrărilor, dar supriză: șase luni mai târziu nici un muncitor nu a apărut pe șantier, ba încă mai sunt necesare exproprieri

”Conform contractului, lucrările presupun lărgirea Şoselei Fabrica de Glucoză între Calea Floreasca şi Şoseaua Petricani, de la o bandă pe sens la câte două benzi pe fiecare sens şi reconfigurarea intersecţiei cu str. Barbu Văcărescu, pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie la intrarea în Bucureşti de pe autostrada A3", preciza printr-un comunicat Primăria Capitalei în iunie 2017. Durata de execuţie urma să fie de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor iar valoarea contractului era de 48.228.719.48 lei.


    Al doilea teren aparține Ministerului Finanțelor și este lângă fosta bază sportivă a RADET, retrocedată între timp
Al doilea teren aparține Ministerului Finanțelor și este lângă fosta bază sportivă a RADET, retrocedată între timp

La șase luni de atunci, nici o piatră nu s-a mișcat, mai mult, în ședința Consiliului General al Capitalei de marți, 19 decembrie se solicită noi exproprieri. Astfel, este vorba de preluarea a două terenuri de la Ministerul Apărării Naționale, situate la adresa str. Fabrica de Glucoză nr 2-4 și a unui teren de la Ministerul Finanțelor.

Această stradă pare să fie blestemată. Din 2010 până în 2014, autoritățile s-au certat cu proprietarii terenurilor pe care trebuia să extindă șoseaua pe cuantumul despăgubirilor. Banii pentru obținerea terenurilor prevăzute în proiectul inițial se ridicau la suma de 163 de milioane de lei dar tot s-a căzut la pace. Între timp s-a schimbat legislația așa că tratativele au fost reluate iar pentru a se face economii, noile autorități ale orașului au redus culoarul pe care se intervenea și au dispărut parcările. Așa că suma necesară exproprierilor a scăzut la 60 de milioane de lei. În 2015 au început noile tratative, s-a făcut chiar și o licitație pentru stabilirea constructorului. Aceasta a fost contestată și a durat aproape doi ani rezolvarea litigiului. În primăvara lui 2017, specialiștii Municipalității au declarat  membrilor”Parlamentului”Capitalei că s-a rezolvat cu exproprierile și au fost respinse și contestațiile la adresa licitației pentru stabilirea firmei care urma să se ocupe de lărgirea și modernizarea str. Fabrica de Glucoză. Acum mai nou, lucrarea pare să se fi împiedicat din nou în acte și exproprieri

image
image
image
image
image
image
Captură de ecran din 2024 03 28 la 19 59 14 png
Gorj 1 jpg
sofer jpg
regele carol i wiki Descopera jpg
alba renai jpg
431583518 952319999577748 595215102330126423 n jpg
gradina Keukenhof olanda profimedia jpg
Crestere salariu FOTO Shutterstock
image
actualitate.net
image
actualitate.net