Pizza fără carne poate fi la fel de delicioasă ca una normală, căci gustul este dat atât de condimente, cât şi de combinaţia de ingrediente folosite.


Ai decis să renunți să mănânci carne? Atunci îți va fi de folos o rețetă sănătoasă de pizza fără carne. Te vei linge pe degete după ce o încerci!

Rețeta pentru pizza fără carne

Dacă ai început un regim alimentar nou şi a decis să renunţi complet la carne, atunci această reţetă de pizza vegetariană îţi va fi de folos.

Ingrediente

Pentru blat:  300 g făină 3 linguri ulei de măsline 1 lingură zahăr 1 plic drojdie uscată 1 praf de sare.

Pentru umplutură: sos marinara, legume la alegere: porumb, ceapă, ardei, roşii, măsline, ciuperci, brânză tofu, oregano. Poţi folosi absolut orice legumă îţi place şi ai prin casă.

Mod de preparare blat pizza clasic

În primul rând se face aluatul, din numai 5 ingrediente:300 g făină, 3 linguri ulei de măsline, 1 lingură zahăr, 1 plic drojdie uscată, 1 praf de sare.

Amestecă făina și sarea cu uleiul şi zahărul. Diluează drojdia uscată cu puţină apă caldă şi pune-o peste făină.

Frământă bine totul până obţii un aluat omogen, apoi presară puțină făină deasupra aluatului de pizza şi lasă-l la crescut într-un vas acoperit cu un prosop de bucătărie curat.

Când a crescut îndeajuns, aluatul se întinde cu sucitorul și se taie după cum dorești.

Mod de preparare sos marinara

Este de preferat să nu pui ketchup sau bulion pe pizza vegeratiană. Fă un sos rapid şi savuros, sos marinara. 

Sos marinara, ingrediente: 2 linguri ulei de măsline, 6 căței de usturoi tăiați felioare subțiri/tocați, 750-800 grame roșii la conservă,1 praf de ardei iute, sare, oregano, piper, 1 crenguță de busuioc proaspăt.

Încinge uleiul de măsline într-o cratiță. Adaugă usturoiul tăiat/tocat și sotează-l 1 minut., amestecând continuu. Adaugă roșiile tocate bine, sare, oregano, piper, praf de ardei iute și amestecă bine. Pune crenguța de busuioc la suprafața sosului și împinge-o cu lingura înăuntru. Atenție, nu o tăia/toca, deoarece o vei scoate la final.

Când clocotește ușor sosul, redu focul la mediu spre mic și lasă-l așa pentru în 10-15 minute, să se îngroașe. Scoate crenguța de busuioc și mai asezonează, dacă simți nevoia.

Pizza fără carne

Întinde blatul şi pune sosul deasupra. Pune legumele dorite peste. Brânza tofu o poţi fie da pe răzătoare, fie pusă felii/cubuleţe. Nu are acelaşi gust cu brânza normală, desigur, dar aroma ei ajută la savoarea finală a pizzei de post.

Citește și:

Cum faci cea mai simplă prăjitură cu magiun

Cea mai simplă reţetă de baclava. Secretul delicioasei prăjituri, preferata sultanilor

 

Loading...