Este foarte important ca informațiile utile să ajungă la urechile tuturor, inclusiv ale bătrânilor. Tocmai de aceea, primarul sectorului 6, Gabriel Mutu, le cere companiilor de telefonie mobilă să le trimită acestora SMS-uri ori de câte ori se anunță lucruri pe care trebuie să le știe.


Mesaje speciale pentru persoanele peste 65 de ani. Asta le cere Gabriel Mutu operatorilor de telefonie mobilă. Motivul? Cei în vârstă nu acces la Internet, astfel că informațiile importante despre situația în care ne aflăm s-ar putea să nu ajungă tot timpul la ei.

”Le transmit operatorilor de telefonie mobilă rugămintea să se alăture eforturilor autorității publice din această perioadă și să trimită, prin canale proprii, informațiile oficiale. Mesajele scurte (de tip SMS) pot ajunge inclusiv la categoriile de persoane care nu se informează din surse publicate pe internet, un exemplu în acest sens fiind vârstnicii!”, este de părere edilul.

Cum ar trebui să sune mesajul dat de companiile de telefonie pentru sectorul 6

Acesta îi roagă ca mesajul să fie unul diferențiat, spre exemplu, pentru seniorii din sectorul 6 ar trebui să sune așa: ”Numărul de telefon pentru vârstnicii din Sectorul 6 este 021/9970. Apelați acest număr în cazul în care aveți peste 65 de ani, nu aveți susținători sau altă formă de ajutor, pentru a vă asigura sprijinul în procurarea alimentelor de bază și a medicamentelor. Alături de tine, Primăria Sectorului 6.”

De altfel, Ordonanța Militară nr.2 din 21 martie obligă autoritățile locale să le ofere sprijin persoanelor de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor.

afis-pentru-persoanele-varstnice-lipite-in-sectorul-6.jpg

Pe ușile scărilor de bloc din sectorul 6 au fost lipite afișe cu numărul de urgență la care bătrânii pot cere ajutor
Pe ușile scărilor de bloc din sectorul 6 au fost lipite afișe cu numărul de urgență la care bătrânii pot cere ajutor
Foto: Primăria sectorului 6

Până acum, asistenții sociali au lipit afișe cu numărul de telefon adresat vârstnicilor și alte informații utile, iar zilnic sunt sunați administratorii de blocuri pentru a afla dacă există bătrâni aflați în nevoie. Potrivit reprezentanților Primăriei sectorului 6, cei din call-center preiau zilnic sute de apeluri venite din partea pensionarilor.

Linie telefonică pentru vârstnici și în sectorul 2            

Și cei de la Primăria sectorului 2 au pus la dispoziția vârstnicilor singuri o linie telefonică specială: 031.9798, pe care o pot apela de luni până vineri, în intervalul orar 8.00- 20.00. Instituția le oferă totodată, în regim, de urgență, alimente, medicamente și produse de igienă.

Cazurile preluate sunt prioritizate în funcție de nivelul crescut de vulnerabilitate: persoane imobilizate, persoane cu grave afecțiuni de sănătate, insulino-dependente, aflate în izolare/autoizolare de mai mult de 3-5 zile, lipsă hrană, medicamente, produse igienă, îngrijire medicală.

“Acțiunea se va derula pe tot parcursul stării de urgență impuse de MAI și va fi sprijinită pe cât posibil de agenții economici de pe raza sectorului 2 și de mediul neguvernamental prin voluntari, pentru a duce la bun final aceasta perioadă dificilă pentru persoanele vulnerabile de pe raza sectorului nostru”, a declarat primarul Toader Mugur Mihai.

 

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/ordonanta-militara-3-toate-zborurile-spre-franta-si-germania-suspendate-timp-de-14

https://www.click.ro/news/national/lista-amenzilor-daca-nu-respecti-ordonanta-militara-poti-scoate-pana-la-5000-de-lei

https://www.click.ro/news/national/trei-solutii-pentru-persoanele-de-peste-65-de-ani-uite-unde-poti-suna-daca-ai-nevoie

https://www.click.ro/news/national/politicieni-cu-varsta-de-peste-65-de-ani-lor-cine-le-face-cumparaturile

 

 

 

 

 
 
Loading...