Schimbări de anvergură pe piaţa media din România. Grupul american AT&T a vândut compania CME, din care face parte Pro Tv, cel mai mare post de televiziune din România, fondului de investiţii ceh PPF, într-o tranzacţie de 2,1 miliarde dolari.


CME (Central European Media Enterprise), principalul acţionar al Pro TV, a anunţat duminică seara că a ajuns la o înţelegere definitivă pentru a fi achiziţionat de PPF Group din Cehia, într-o tranzacţie de 2,1 miliarde dolari. Preţul plătit pentru o acţiune CME, este cu 32% mai mult decât preţul de pe bursă. Petr Kellner, 55 ani, miliardarul care deţine grupul PPE, este cel mai bogat om din Cehia, cu o avere de peste 7 miliarde euro. El a început să îşi construiască averea la începutul anilor 90, vânzând produse de birotică şi papetărie.

CME, cel mai mare operator de televiziune din Europa Centrală şi de Est, era deţinut de gigantul american AT&T, care preluase această companie de la Time Warner în urma unei tranzacţii globale.

Ce firme se află în portofoliul CME

„În cursul ultimilor şase ani, în timp ce ne-am transformat businessul şi am livrat constant o creştere a profitabilităţii, principala noastră preocupare a fost generarea de valoare pentru acţionarii noştri. Eforturile noastre culminează în această tranzacţie, şi suntem siguri că este alegerea bună pentru acţionarii noştri şi o concluzie satisfăcătoare la una dintre cele mai de succes reorganizări a unei comanii media lider de piaţă în ultimii ani. Suntem mulţumiţi că grupul PPF ne împarte perspectiva”, anunţă Michael Del Nin şi Christoph Mainusch, co-executivi ai CME.

CME şi-a început activitatea la începutul anilor 90, compania fiind fondată de antreprenorul american Ronald Lauder, fost ambasador al SUA în Austria şi fiul celui care a creat brandul de cosmetice Estee Lauder.

În România, Lauder s-a asociat în anii 90 cu antreprenorul român Adrian Sârbu, care a creat Pro TV. Adrian Sârbu a ieşit din CME şi din Pro TV în 2013.

Grupul media CME operează în cinci pieţe din Europa Centrală şi de Est, unde este printre liderii pieţei. Operaţiunile cuprind 30 de canale de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady şi Ring), Cehia (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action şi Nova Gold), România (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International, PRO TV Chişinău), Slovacia (TV Markiza, Markiza International, Doma şi Dajito) şi Slovenia (POP TV, Kanal A, Brio, Oto şi Kino).

Grupul PPF investeşte în mai multe segmente de piaţă precum servicii financiare, telecomunicaţii, biotehnologie, imobiliare şi inginerie mecanică. Activitatea grupului PPF se întinde din Europa până în America de Nord şi în toată Asia. Grupul PPF deţine active care depăşesc 45 de miliarde de euro la nivel global. 

Loading...