Proiect de distanțare a mașinilor pe Autostrada Soarelui! Marchează săgeți de frica accidentelor în lanț

Ultima actualizare:

    Un carnagiu a avut loc în 2016 pe Autostrada Soarelui, din cauza unui accident în lanț
Un carnagiu a avut loc în 2016 pe Autostrada Soarelui, din cauza unui accident în lanț

Proiect pilot de distanțare a mașinilor pe Autostrada Soarelui! Compania Națională pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) va marca săgeți din 100 în 100 metri. Studiile arată că este distanța optimă ca să poți frâna în siguranță și să eviți accidentele în lanț.

Viteza face victime, iar ciocnirile pe autostradă, din cauza nerespectării distanței regulementare între mașini, sunt extrem de periculoase. La peste 130 km/h, într-un astfel de carambol pot muri mulți oameni.

Tocmai de aceea, CNAIR pregătește lansarea unui proiect pilot pentru ca șoferii să păstreze distanța de siguranță între mașini, mai ales pe autostrăzi unde limita de viteză este mai mare.

Mai exact, autoritățile s-au gândit că ar fi bine să aplice marcaje speciale, niște săgeți, la o distanță de 75- 100 de metri și indicatoare speciale 3x3 metri pentru informarea conducătorilor auto. 

Și încep cu Autostrada Soarelui care va fi cea mai tranzitată în perioada următoare.

Mașinile ar trebui să ruleze la distanță una de alta, după cele două săgeți marcate pe asfalt
Mașinile ar trebui să ruleze la distanță una de alta, după cele două săgeți marcate pe asfalt

”Studiile au arătat că de la momentul în care un șofer sesizează pericolul și până când pune frână trec două secunde, iar la viteza de autostradă și fără a avea o distanță de 80 -100 de metri între mașini riscul de coliziune este foarte mare”, a explicat Cristian Andrei, șeful Direcției de Siguranță a Circulației din CNAIR, pentru Radio România Actualități. 

Codul Rutier nu prevede o distanță regulamentară între mașini

Codul Rutier nu stabilește o anumită distanță de siguranță între mașini, lăsând la aprecierea șoferilor această problemă, însă, în țările cu o rețea de autostrăzi dezvoltată sunt impuse distanțe minime care se verifică și prin sisteme automate de monitorizare.

Și poate pentru că distanța este lăsată la latitudinea șoferilor, în țara noastră se produc des tamponări în lanț sau accidente cu victime.

Mulți circulă bară la bară, dau flashuri, fiind nerăbdători să-i dea la o parte pe cei care rulează mai încet. O dată pusă o frână bruscă, accidentul s-a produs și la viteză mare mașinile se pot răsturna.

în 2016, 32 de mașini s-au ciocnit în lanț pe Autostrada Soarelui

În fiecare sezon estival au loc ciocniri în lanț periculoase, dar tragedia petrecută în 2016, pe Autostrada Soarelui, la km 67, pe sensul de mers dinspre București spre Constanța, a rămas în istorie. 32 de mașini s-au ciocnit!

A fost carnagiu! Nu mai puțin de 60 de persoane au fost rănite, dintre care patru au murit. 41 dintre victime au fost internate la spital, o parte fiind în stare gravă.

Ceața se pare că a fost atunci cauza, dar și un șofer care s-a speriat că nu mai are vizibilitate și a frânat brusc. Acela a fost catalogat drept cel mai grav accident produs vreodată pe o autostradă din România.

Polițiștii au deschis atunci dosar penal pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă și primii 20 de șoferi din coloană au fost audiați.

Parapeți pentru cele mai periculoase drumuri naționale din România

Tot în cadrul programului pentru îmbunătățirea siguranței rutiere vor continua proiectele pilot pentru reconfigurarea la sistemul rutier pe DN 2 București Buzău -Bacău, iar pe DN 7 Valea Oltului, în virajele periculoase, se vor monta parapete pe rulouri care absorb impactul.

Acestea sunt cele mai periculoase drumuri naționale, unde au loc anual cele mai multe accidente soldate cu morți și răniți.

image
image
image
image
image
image
Alimente de bază. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
africa in2 jpg
cutremur noua papua guinee jpg
Creta FOTO Shutterstock
mihaela bilic instagram jpg
litoral 1 mai jpeg
cafeneaua veche bucuresti jpg
batalie oarba mures jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net