Ruşinos! Vor construi 6 metri de autostradă pe zi

Ultima actualizare:

    Lucrările au fost abandonate în câmp, cu 400 de metri înainte de strada Popasului, din Ilfov
Lucrările au fost abandonate în câmp, cu 400 de metri înainte de strada Popasului, din Ilfov

Suntem de râsul lumii! Bulgarii sau albanezii construiesc an de an zeci de kilometri de autostradă. Nu mai vorbim despre chinezi, care au reuşit recordul de 11.000 km în doar 365 de zile. Cât facem noi într-un an şi jumătate? 3,5 km!

Autostrăzi cu ţârâita. Asta ne oferă autorităţile, care au anunţat că din aprilie 2016 încep, în sfârşit, lucrările la ultimii 3,5 km care vor lega Centura de Vest a Ploieştiului cu strada Petricani, din Capitală.

Dar nu vă bucuraţi prea tare, pentru că acum vine vestea proastă. Construcţia, atribuită Asocierii Aktor- Euro Construct, va fi gata abia în octombrie 2017, adică după un an şi jumătate. Ceea ce înseamnă că muncitorii vor înainta zilnic cu câte 6 metri. Drumul gata asfaltat şi iluminat se opreşte acum direct în câmp, cu 400 de metri înainte de strada Popasului, din Ilfov. Aşa a rămas încă din vara anului trecut, după ce Dan Şova, ministru al Transporturilor de la acea vreme, a reziliat contractul cu firma Pizzaroti, pentru că cerea bani în plus.

Chiar şi aşa, italienii reuşiseră să finalizeze, în doi ani, 3,5 km. Că doar aşa merge la români! De la momentul rezilierii şi până în toamna acestui an, când a fost organizată de CNADNR o nouă licitaţie, şantierul a fost abandonat. Acum urmează faza de proiectare şi, din primăvară, execuţia propriu-zisă. Pentru cei 3,5 km constructorul va primi de la bugetul de stat 162 de milioane de lei. 

Sibiu-Piteşti ar putea fi finalizată în 2020

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat că Autostrada Sibiu-Piteşti ar putea fi gata în 2020. Studiul de fezabilitate se va finaliza în iulie 2016, iar construcţia va dura 3 sau 4 ani. ”Fezabilitatea va trebui făcută cu studii geo, cu studii topo, sunt lucrări care nefăcute au stat la baza greşelilor de genul Orăştie-Sibiu. Studiul de fezabilitate pentru Piteşti-Sibiu este deja în derulare, s-a împărţit pe cinci tronsoane”, a afirmat Costescu. În urma unor consultări publice a fost stabilit traseul autostrăzii, respectiv varianta trei din cele cinci propuse. ”Este o zonă care nu atrage mari probleme, pentru că tronsoanele de mijloc sunt peste munte şi nu hotărâm dacă trecem printr-o localitate sau alta, ci dacă mergem pe o vale sau alta” , a precizat Costescu. Lucrările ar urma să înceapă anul viitor, întâi 10 km dintre Sibiu şi Boiţa şi 31 de kilometri dintre Piteşti şi Curtea de Argeş. Costul pe kilometru pentru cele două tronsoane variază între 6 şi 8,7 milioane de euro.

Lotul 2 din Timişoara-Lugoj, deschis de Crăciun?

În scurt timp se va putea merge pe austostradă în Ungaria. Lotul 2 al Autostrăzii Timişoara-Lugoj va fi inaugurat în acest sfârşit de an, chiar dacă termenul de predare este iulie 2016. Dan Costescu, ministrul Transporturilor, a inspectat pe 10 decembrie stadiul lucrărilor şi a declarat că şoferii ar putea circula pe şoseaua rapidă în maximum zece zile, adică în preajma Crăciunului. Consorţiul Tirena Scavi - Societa Italiana per Condotte D’Acqua s-a apucat de lucru în martie 2014 şi a construit într-un ritm alert cei 25,6 kilometri ai lotului 2. Tot italienii au lucrat exemplar şi la primul lot al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, care are 10 kilometri. Circulaţia a fost deschisă în octombrie 2012, cu şase luni înainte de termen. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
fabrica DeLonghi jpg
image
image
image
image
image
image
image png
anul fara vara jpg
Asigurare locuinta - casa FOTO Shutterstock
monezi jpeg
pansies 7210851 1280 jpg
Imperiul Roman, hunii şi goana după aur jpeg
image png
turista vulcan jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net