Ryanair ţi-a anulat zborul? Uite ce drepturi ai!

Ultima actualizare:

    Pasagerii care și-au luat din timp bilete pentru anumite curse Ryanair ar putea avea probleme
Pasagerii care și-au luat din timp bilete pentru anumite curse Ryanair ar putea avea probleme

Ţi-ai făcut planuri de vacanţă pentru această toamnă? Ţi-ai luat bilet de avion ieftin de la Ryanair? Intră repede pe site-ul https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/travel-updates/flight-cancellations7 pentru a vedea dacă zborul tău mai e în grafic sau a fost anulat.

Compania de transport aerian low-cost Ryanair a anunțat că intenționează să anuleze mai multe zboruri programate și pentru care au fost vândute deja bilete, din motive comerciale. Este vorba despre 2.124 de zboruri, până în 28 octombrie, fiind afectate și cursele din România, informează publicația Daily Star. În 23 septembrie va fi anulat zborul Roma-București și retur, în 24 septembrie cursa aeriană Bologna-București și retur, iar în primele patru duminici din luna octombrie sunt anulate zborurile Milano-București și retur. Alte curse aeriene sunt din Dublin, Londra, Barcelona, Lisabona, Madrid, Bergamo și Porto.

Operațiunea care a început luni, 18 septembrie, a afectat deja mulți pasageri. Ryanair vrea să anuleze între 40 și 50 de curse aeriene pe zi până la sfârșitul lunii octombrie, într-o încercare de a îmbunătăți punctualitatea zborurilor și a face față numărului mai redus de angajați.  Dacă operatorul aerian low-cost anulează timp de șase săptămâni 40 de zboruri pe zi, la un factor de încărcare de 90% (numărul scaunelor care sunt ocupate la fiecare zbor), vor fi afectați aproximativ 285.000 de pasageri, care vor beneficia de zboruri alternative sau de rambursări.

În această situație, pasagerii zborurilor anulate trebuie să știe că drepturile stabilite prin legislația europeană, nu pot fi încălcate. Prin urmare, dacă ai fost anunțat că zborul tău cu Ryanair a fost anulat, ai dreptul la:

-rambursare în termen de şapte zile a întregului cost al biletului sau la redirecționare.

- în funcție de momentul în care ai fost anunțat de anulare, poți solicita companiei aeriene și compensațiile stabilite de Regulamentul UE 261/2004. Acestea sunt calculate având în vedere distanța zborului anulat și pot fi de la 250 EUR la 600 EUR.Apoi, dacă nu eşti mulţumit de răspunsul companiei, apelează la specialiştii Centrului European al Consumatorilor din România – ECC Romania.

-Citește cu atenție secțiunea Drepturile pasagerilor aerieni, care îți explică pe larg care sunt drepturile tale în caz de anulare a unui zbor: http://www.eccromania.ro/informatii/intreaba-expertul/drepturile-pasager...-Dacă nu ești lămurit sau cazul tău este mai complex, sună, trimite un e-mail sau o întrebare pe Facebook (https://www.facebook.com/ECC.Romania) și vei primi un sfat gratuit, special pentru situația ta.Transmite companiei aeriene o solicitare de plată a compensațiilor legale, utilizând formularul disponibil pe site-ul acesteia. (https://www.ryanair.com/gb/en/check-in)-Dacă nu primești un răspuns în termen de maxim 30 de zile sau primești un răspuns negativ, trimite o reclamație la ECC Romania însoțită de: confirmare rezervare/itinerariu, reclamația transmisă către compania aeriană și, dacă este cazul, răspunsul primit.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv București, Timișoara și Craiova. Anul trecut, 2,6 milioane de români au zburat cu Ryanair, iar pentru acest an se estimează o creștere de 40 la sută.

image
image
image
image
image
image
litoral 1 mai jpeg
cafeneaua veche bucuresti jpg
batalie oarba mures jpg
Horia Constantinescu scaled webp
top10 art geronimo jpg jpeg
controlor tren jpg
postas greva jpg
Paine mucegaita jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net