Şeful Aviaţiei MAI: «În aviaţie mor aşii şi proştii»

Ultima actualizare:

    Elicopterele MAI intervin în situaţii excepţionale
Elicopterele MAI intervin în situaţii excepţionale

Până şi sutele sau miile de ore de zbor pe care un pilot le are la activ îl pot duce la un accident fatal. Şeful Aviaţiei MAI, generalul Dorel Grădinaru, spune că în aviaţie mor "aşii şi proştii". Şi asta pentru că cei din urmă sunt slab pregătiţi, iar aşii pentru că fac cine ştie ce "năzdrăvănii".

Potrivit unui interviu acordat pentru site-ul anchetespeciale.ro, generalul Dorel Grădinaru povesteşte despre pericolele care ne aşteaptă când ne urcăm într-un avion.

"Cea mai mare problemă pentru zbor pe timp de iarnă este givrajul. Ce înseamnă asta? Treci printr-un nor, printr-o ceaţă, i se mai spune plafon şi, datorită unei temperaturi care există la acel nivel, în acel moment în care treci pe acolo începe şi se depune gheaţă pe elicopter şi pe pale. Avantajul la cel rusesc este că are degivrare pe pal, adică se încălzeşte gheaţa de pe pal. Pe când pe celălalt model, fabricantul spune că nu se depune gheaţă datorită formei, însă s-a întâmplat să intre în givraj.

Există un avion cumpărat de fundaţia Dr Raed Arafat care este dotat cu echipamente complexe de terapie intensivă. Pui doi pacienţi şi te duci direct cu el. În Oradea, Germania sau Austria. Din cei 2% dr. Arafat a cumpărat un avion şi urmeză să mai cumpere unul de dimensiuni mici spre medii care poate să facă activităţi de transplant. Acest avion se poate duce la 7000-8000 metri. Aceste avioane permit dezvoltarea asistenţei medicale fără niciun fel de probleme spre un nivel de top aşa cum este practicat în afară.

SMURD-ul este serviciul cel mai normal de la noi. În ce sens? Să vină cineva la un angajat, să-i dea un ban în buzunar şi să-i zică: «ia-l ca să mă îngrijeşti mai bine». La SMURD şpaga aceasta românească nu există", a spus Şeful MAI.

El a precizat că în zbor se poate face o singură greşeală, care poate fi însă şi ultima.

" În aviaţie există o vorbă, mor aşii şi proştii. Cei din urmă în sensul că sunt slab pregătiţi, iar aşii pentru că fac cine ştie ce năzdrăvănii, acrobaţii sau altceva. Au fost accidente în timp, dar problema a fost legată de condiţiile meteo. Nu ştiu exact câţi morţi avem de când s-a înfiinţat Inspectoratul de Aviaţie subordonat MAI, însă în 1995 - 1996 a căzut un elicoper mare la Iaşi. A mai căzut şi un elicopter SMURD între timp. Când se adună mai mulţi factori, umani, tehnici, meteo este o premisă clară de accident", a menţionat generalul Grădinaru.

Potrivit acestuia, numărul de piloţi este insuficient în momentul de faţă.

 "La piloţi e ca la doctori, în momentul în care ai absolvit nu înseamnă că eşti un pilot bun. Noi avem un manual de zbor şi treptat, treptat începi să urci. La început zbori ziua, după care treci la zbor pe timp de zi în condiţii grele, în care apar situaţii de nori, ceaţă s.a.m.d, după care urmează zborul de noapte, când se zboară instrumental şi nu la vedere, cum se zboară pe timp de ziuă. Cel mai dificil este să zbori noaptea în condiţii grele. Iar după toate acestea ajungi şi instructor de zbor", a mai spus Grădinaru.

În acest moment, MAI are în dotare 6 elicoptere grele, 2 Eurocopter, 2 Alhouette-uri, unul dintre cele mai fiabile făcute la Braşov, plus 8 elicoptere SMURD şi unul achiziţionat cu fonduri europene.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
asistati social romania foto arhiva adevarul jpg
image
image
image
image
image
image
Podul lui Ștefan cel Mare FOTO Tele1 Bacău (1) jpg
jurnalist reportaj jpg
pensie jpeg
pupaza pexels jpg
schelet arhiva jpg
Valea Cernei și Cernișoarei, după inundatii  Foto Daniel Guță ADEVĂRUL (90) jpg
ungaria romania colaj pexels jpg
Gustav Klimt Immersive Experience Gold in Motion 2 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net