Tunel construit în trei ani şi reparat în 22 de ani!

Ultima actualizare:

    Trenul trece  din nou pe firul 1  al tunelului  de sub Galaţi
Trenul trece din nou pe firul 1 al tunelului de sub Galaţi

Tunelul de cale ferată trece pe sub Galaţi şi leagă gara de restul infrastructurii feroviare. A fost construit între 1896 şi 1898, iar în 1996 a intrat în reparaţii. Lucrările s-au încheiat abia în decembrie 2018, la 22 de ani distanţă. Tunelul are 770 de metri lungime, iar repararea lui a costat peste 20 de milioane de euro, adică 25.000 de euro pentru fiecare metru liniar.

E singurul din ţară care trece pe sub un oraş! Firul 1 al tunelului de cale ferată care leagă gara din Galaţi de reţeaua feroviară electrificată a României (Brăila -Bucureşti) a fost, în sfârşit, redeschis circulaţiei, după 22 de ani. Tunelul are două fire, însă din 1996, când au început reparaţiile la firul 1, trenurile au circulat doar pe firul 2 (practic, sunt două tuneluri, aflate la circa 20 de metri unul de celălalt), iar acest lucru a generat întârzieri în trafic.Cunoscut şi sub denumirea Fileşti, tunelul este prima construcţie de acest fel care a fost realizată pe sub un oraş. A fost construit într-un timp record, doi ani şi jumătate (1896 - 1898), iar la un secol distanţă, reparaţiile au durat 22 de ani (1996 - 2018). Al doilea fir al tunelului a fost construit în perioada socialistă, dar în ciuda faptului că tehnologia avansase considerabil între timp, a fost nevoie de cinci ani (adică dublu faţă de primul) pentru a fi gata: 1962 - 1967.

Momentan, prin ambele tuneluri se merge cu restricţie de viteză (maximum 30 de kilometri la oră), deoarece în cel tocmai redeschis structura trebuie lăsată să „se aşeze”, iar în cel nereparat sunt luate măsuri de precauţie. Tunelul Fileşti de pe firul I al liniei CFR Bucureşti – Galaţi are o lungime totală de 770 de metri.Costurile pentru reparaţii au ajuns la circa 25.000 de euro pentru fiecare metru liniar, cheltuielile crescând şi din cauza faptului că pe traseul lui au apărut o serie de tasări (pământul de deasupra s-a scufundat şi cu mai mult de un metru), care au avariat zeci de locuinţe şi mai multe străzi.

Reparaţiile s-au derulat  cu viteza melcului
Reparaţiile s-au derulat cu viteza melcului

Click! spune

Valoarea totală actualizată a lucrărilor efectuate de societatea specializată Tunele SA Braşov a fost de peste 94 de milioane de lei (puţin peste 20 de milioane de euro), adică mai mult decât dublul costurilor estimate, în 1996, la 39 de milioane de lei.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
asistati social romania foto arhiva adevarul jpg
image
image
image
image
image
image
strada prabusita slanic jpg
istanbul pixabay jpg
beneficiile jocului la varsta adulta 1536x864 jpg
Afl â care sunt principalii pomi fructiferi care nu trebuie s â +¢i lipseasc â din gr âdin â min jpg
Metrou Victoriei FOTO Shutterstock
oua pixabay jpg
contor curent jpg
Ultimele bătălii ale lui Mihai Viteazul jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net