Uite cum vezi dacă maşina ta va mai avea voie prin Capitală!

Ultima actualizare:
Pe cartea  de identitate
Pe cartea de identitate

Vestea că maşinile non-Euro, Euro 1 şi 2, vor fi interzise în Capitală din 2022, iar cele cu Euro 3 nu vor mai circula din 2024 i-a cam speriat pe şoferi. Şi asta pentru că foarte multe dintre autovehiculele care circulă prin Bucureşti sunt foarte vechi.

Mulţi şoferi nici nu ştiu ce fel de normă de poluare are maşina pe care o conduc. Iată cum aflaţi acest lucru! Realizatorul TV George Buhnici a explicat pe blogul său cum se poate determina foarte simplu norma de poluare a maşinii.

Pe vechiul talon al unei  maşini aduse din Germania
Pe vechiul talon al unei maşini aduse din Germania

„Când maşina este cumpărată din ţară vă uitaţi pe talon sau cartea de identitate la numărul de omologare. În coadă se specifică norma de poluare. De exemplu, E4 pentru EURO 4”, a scris George Buhnici. În cazul în care nu apare un E şi o cifră trebuie ştiut că pentru Euro 2 se foloseşte X1,X2,X3,X4,X5,X6 sau Y1, Y2, Y3. Pentru Euro 3 se mai folosesc D3, E3, R3, iar pentru Euro 4 se mai foloseşte şi R4, pe lângă E4. 

Pe noul talon al unei  maşini aduse din Germania
Pe noul talon al unei maşini aduse din Germania

Aproape 600.000 de maşini poluante

„Dacă maşina este achiziţionată din străinătate, ea va avea înscrisă în talon şi/sau cartea de identitate norma de poluare. Această înscriere a fost introdusă progresiv de prin 2000 încoace, iar acum apare în toate ţările UE”, potrivit buhnici.ro. Înscrierile  “SCHADSTOFFARM EURO2” sau “SCHADSTOFFARM EURO3” arată norma de poluare.  “SCHADSTOFFARM D3”, ar putea fi Euro 3, având în vedere că până în 2014 s-au folosit D2, D3 sau D4 care erau normele germane echivalente pentru norma EURO însă nu se suprapun întodeauna. Astfel ca D3 poate să nu fie Euro”, conform site-ului lui George Buhnici. Atunci ar trebui ca şoferii să se adreseze specialiştilor Registrului Auto Român care vor determina gradul de poluare în urma unor teste. Însă acestea costă. 


    Pe noul talon al unei  maşini aduse din Germania
Pe noul talon al unei maşini aduse din Germania

În acest moment, conform datelor transmise de Primăria Capitalei, în Bucureşti şi Ilfov sunt înmatriculate 1.618.000 de maşini. Dintre acestea, aproape 600.000 de maşini nu ar mai avea voie să circule în Bucureşti. Statisticile arată că 260.000 de maşini sunt non-Euro; 7.000 de maşini au clasa de poluare Euro 1, 113.000 de maşini sunt Euro 2, 213.000 de maşini au Euro 3,  440.000 de maşini au clasa de poluare Euro 4, 253.000 de maşini sunt Euro 5, iar  330.000 de maşini Euro 6.

Ce ani de fabricaţie au maşinile poluante

Pentru a veni în ajutorul posesorilor de maşini, primarul Gabriela Firea, a explicat, joi, într-o conferinţă de presă, care sunt anii de fabricaţie ai autovehiculelor poluante. Astfel, maşinile non-euro au fost fabricate înainte de 1992, maşinile Euro 1 au fost fabricate între 1992-1996, Euro 2 - între 1996-1999, Euro 3 între 1999-2005, Euro 4 între 2005-2009, Euro 5 între 2009-2013, iar Euro 6 au fost fabricate după 2013.

image
image
image
image
image
image
Gorj 1 jpg
sofer jpg
regele carol i wiki Descopera jpg
alba renai jpg
431583518 952319999577748 595215102330126423 n jpg
gradina Keukenhof olanda profimedia jpg
Crestere salariu FOTO Shutterstock
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net