Podul CFR care traversează Drumul Naţional 1 şi râul Prahova în dreptul oraşului Câmpina poate să cadă, din cauza unuia dintre picioarele de susţinere, care s-a afundat în sol. CFR a a oprit de cinci ani circulaţia trenurilor pe acest pod, iar acum se caută soluţii pentru a împiedica producerea unei catastrofe.

Podul aflat în stare avansată de degradare a fost ­construit în 1974 şi era folosit atât pentru transport de marfă către Rafinăria ”Steaua Română” şi Turnătoria ”Orinon” din Câmpina, dar şi pentru transportul de persoane pe rutele Câmpina - Telega şi Câmpina - Valea Doftanei. În prezent, podul vechi de 44 de ani e dezafectat.
În 2013, autorităţile locale din comuna Poiana Câmpina au constatat că podul prezintă o denivelare pe porţiunea aflată deasupra DN 1 şi au alertat CFR, proprietarul construcţiei. ”Cei de la CFR au constatat că podul se află pe un filon de sare, astfel că s-a interzis circulaţia pe el”, spune Alin Moldoveanu, primarul comunei Poiana Câmpina.

“De atunci, lunar, s-au făcut măsurători optice milimetrice, astfel încât să-l ţină sub observaţie. De la sfârşitul lunii trecute, au început să facă măsurători din două în două săptămâni. Este un mare pericol”, explică edilul.

Calea ferată a fost dezafectată în urmă cu cinci ani

Într-o primă fază, cei de la CFR vor îndepărta grinzile din beton care se află deasupra DN 1 şi care se pot prăbuşi în orice clipă. ”Podul nu se mai poate repara”,  susţine Moldoveanu.

Primarul susţine că zona în care se află amplasată ­construcţia se află pe un filon de sare, care traversează ­DN 1 dinspre Câmpina spre Poiana Câmpina.

Acest strat de sare este erodat încet de apele subterane, provocând alunecări de teren. De altfel, sarea a început să iasă la suprafaţă la mică distanţă de podul CFR. Acesta e şi motivul pentru care unul dintre piloanele de susţinere ale podului, care se află poziţionat exact pe axul DN 1, s-a afundat în sol, iar pasarela a făcut o boltă vizibilă. Reprezentanţii Inspectoratului de Stat în Construcţii sunt la curent cu pericolul iminent la care sunt expuse miile de maşini care trec zilnic pe DN 1 şi caută de zor o soluţie fiabilă, scrie adevarul.ro.

Pasarela a făcut o boltă după afundarea pilonului

”De principiu, pot să vă spun că pericolul este controlat. Momentan, după ultima verificare din 2018, secţia a înaintat către Bucureşti situaţia. Urmează să se decidă dacă se consolodează podul sau dacă se dezafectează”, explică Gelu Paraschiv, inspector şef al Inspectoratului de Stat în Construcţii Prahova.

Podul Constanţa, «consolidat» cu ipsos

În primăvară, autorităţile au găsit o “soluţie” la problemele structurale ale Podului Constanţa, din Sectorul 1 al Capitalei, aflat într-o stare deplorabilă.
CFR anunţase că va derula lucrări de intervenţie în zona Podului Constanţa, însă până atunci s-a găsit o soluţie de compromis pentru a băga sub preş adevăratele probleme ale structurii: mascarea cu ipsos.
Specialiştii spun că lucrarea avea valoare structurală zero, deci pericolul ca stâlpii să cedeze în orice moment nu fusese îndepărtat.