Lotul 4 din Autostrada Lugoj-Deva are toate șansele să se deschidă astăzi, 14 august! Autoritățile fac presiuni pe lângă constructorul spaniol să predea bretelele pentru ca traficul să poată fi descărcat de pe acest sector.


Update: Lotul patru al autostrăzii Lugoj – Deva a fost deschis circulației miercuri după-amiază, potrivit unui comunicat transmis de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Comunicatul integral al CNAIR: 

Pentru a deschide circulației cei 22 de km aferenți lotului 4, CNAIR a preluat în baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de m aferenți lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă.
 
Precizăm că până la recepționarea lucrărilor de pe lotul 3, CNAIR va asigura desfășurarea circulației în condiții de siguranță pe cei 800 de m preluați. În baza unui plan pentru management al traficului stabilit împreună cu Poliția Rutieră, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorări cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizări verticale). Orice  altă problemă legată de structura drumului rămâne în continuare în responsabilitatea Antreprenorului.

Inaugurare cu scandal! Loturile 3 și 4 din Autostrada Lugoj- Deva ar fi trebuit să fie deschise înainte de Sf. Maria, dar iată că lucrurile nu au stat deloc așa.

Comisia de recepție din cadrul Companiei Naționale pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) a constatat zilele trecute că spaniolii de la Comsa nu au finalizat construcția ca la carte.

Constructorul spaniol a blocat bretelele cu dale de ciment

”Sunt probleme care țin de siguranța traficului. Gardurile de protecție sunt înfipte în pământ, și nu cimentate, și se pot scoate cu ușurință, asfaltul turnat este de 9 cm, deși în proiect era trecut 10 cm și statul a plătit pentru 10 cm, nu există semnalizare și nici marcaje. Constructorul are zece zile la dispoziție ca să remedieze situația”, ne-au spus surse din cadrul Ministerului Transporturilor.

bretele-autostrada-lugoj-deva.jpg

Acestea sunt bretelele care descarcă traficul din Lotul 4, fără de care tronsonul nu se poate fi dat în circulație
Acestea sunt bretelele care descarcă traficul din Lotul 4, fără de care tronsonul nu se poate fi dat în circulație

În aceste condiții, cei 21 km din Lotul 3 nu pot fi dați în circulație, dar autoritățile fac presiuni ca să poată recepționa de la spanioli bretelele. Acestea fac legătura cu Lotul 4 și descarcă traficul de pe acest sector.

”Prefectul județului Hunedoara, comisia de la CNAIR, dar și Poliția sunt acolo. Noi vrem să facem astăzi o recepție parțială, pe bază de clauză. Consultatul lucrării a zis că se poate, dar iată că spaniolii se încăpățânează și au blocat bretelele cu niște dale de ciment. Sperăm să putem da astăzi în circulație cei 22 km de pe Lotul 4, între localitățile Șoimuș și Ilia”, ne-au precizat surse oficiale.

Lotul 4, construit de români, a fost recepționat

Lotul 4 al A1 Lugoj- Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european ( Rin- Dunăre), iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România.

Antreprenorul acestui contract, în valoare de peste 419 milioane de lei fără TVA, este Asocierea TEHNOSTRADE -SPEDITION UMB, companii românești care au reușit să ducă lucrările la bun sfârșit.  

 

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/asta-e-autostrada-lugoj-deva-dupa-cinci-ani-de-lucrari

https://www.click.ro/news/national/domn-ministru-razvan-cuc-de-unde-scoti-180-km-de-autostrada

https://www.click.ro/news/national/e-oficial-lucrarile-la-autostrada-soarelui-se-suspenda-pana-pe-15-septembrie

Loading...