Vom avea pasaj pietonal sub Piaţa Romană

Ultima actualizare:
Proiectul se află în dezbatere publică până la data de 21 februarie şi urmează să fie supus votului în Consiliul General
Proiectul se află în dezbatere publică până la data de 21 februarie şi urmează să fie supus votului în Consiliul General

Două zone diferite ale oraşului vor suferi modificări substanţiale în următorii doi ani: una pentru fluidizarea traficului, cealaltă în scop turistic. La Piaţa Romană vom circula prin subteran, graţie unui pasaj pietonal, în vreme ce lacurile Floreasca şi Tei vor deveni navigabile, în urma unui parteneriat între Municipalitate şi Ministerul Dezvoltării. 

Piaţa Romană va deveni o zonă mult mai prietenoasă cu pietonii. Aici, edilii Capitalei au propus construirea unui pasaj pietonal subteran, după modelul celui de la Piaţa Universităţii, conectat la staţia de metrou. Scopul devierii circulaţiei pietonale în subteran este fluidizarea traficului auto, strangulat în această zonă intens circulată.

În pasajul subteran vor putea fi organizate expoziţii, dar şi activităţi de comerţ

Proiectul se află în dezbatere publică până la data de 21 februarie şi urmează să fie supus votului în Consiliul General
Proiectul se află în dezbatere publică până la data de 21 februarie şi urmează să fie supus votului în Consiliul General

Cel mai „fierbinte" punct pentru circulaţia auto este intersecţia Bd. Gheorghe Magheru-Bd. Dacia (în dreptul blocului cu coloane), motiv pentru care traversarea marilor bulevarde se va face exclusiv prin subteran, cu ajutorul scărilor rulante şi lifturilor. Singurele treceri de pietoni păstrate vor fi cele care permit traversarea străzilor Mendeleev şi Căderea Bastiliei.


    Proiectul se află în dezbatere publică până la data de 21 februarie şi urmează să fie supus votului în Consiliul General
Proiectul se află în dezbatere publică până la data de 21 februarie şi urmează să fie supus votului în Consiliul General

Pasajul subteran va găzdui spaţii comerciale cu diverse funcţiuni, de la librării la cafenele. În centrul pasajului va fi amenajată o zonă dedicată expoziţiilor temporare, dotată cu bănci unde bucureştenii se vor putea odihni sau lectura o carte. Spaţiul central va fi iluminat natural, căci tavanul va fi prevăzut cu sticlă.

Circulaţia pietonală va fi deviată în subteran cu ajtorul scărilor rulante şi lifturilor


    Proiectul se află în dezbatere publică până la data de 21 februarie şi urmează să fie supus votului în Consiliul General
Proiectul se află în dezbatere publică până la data de 21 februarie şi urmează să fie supus votului în Consiliul General

Arhitecţii nu au omis nici aspectul exterior al pieţei, unde au găsit o soluţie. „Frontul construit are un aspect eterogen. Pe de o parte avem imobile de patrimoniu în stil neoromânesc, pe de altă parte clădiri construite după anii '60. Soluţia pe care am găsit-o este aceea de a amenaja o perdea dublă de arbori, care poate crea un fel de unitate", ne-a spus arh. Alexandru Beldiman, şef de proiect. Toate acestea costă 15 milioane de euro.

"Pasajul va fi conectat la staţia de metrou printr-un culoar de circa 200 m"Alexandru Beldiman, arhitect

simeon stalpnicul png

Vor să uităm Litoralul şi să rămânem vara în Bucureşti. Autorităţile au de gând să transforme oraşul într-un rai estival şi lucrează la un nou traseu turistic, care cuprinde lacurile Floreasca şi Tei.  Cu porturi turistice, plaje, piscine, sporturi nautice şi piste de biciclete. Şi asta nu e tot! De-a lungul malurilor sunt prevăzute şase porturi pentru ambarcaţiunile turistice, 12 debarcadere, de unde se vor putea închiria bărcuţe sau plăci pentru sporturi nautice gen windsurf, kitesurf şi caiac.

Piscine cu plaje, baruri pe apă şi două amfiteatre cu scene plutitoare sunt alte atracţii prevăzute în circuit. Plimbarea între Herăstrău, Floreasca şi Tei se va putea face şi cu bicicleta sau pe jos.

Pentru asta sunt prevăzute trasee pietonale şi piste de biciclete. În plus, proiectul prevede şi construirea unei săli polivalente cu 360 de locuri. Circuitul turistic va fi gata în 28 de luni şi costă 20 de milioane de euro, din care 23,4 milioane lei vor proveni din fonduri europene. Primarul general Sorin Oprescu şi ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Liviu Dragnea, au semnat ieri contractul de finanţare.

image
image
image
image
image
image
Insomnie - lipsa somn - femeie in pat FOTO Shutterstock
jean hillard captura video jpg
barbat suparat jpg
toaleta freepik jpg
explozie petromidia jpg
Gratar FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
termometru freepik jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net