«Zgomotul şi praful de pe pod ne omoară»

Ultima actualizare:

    Ileana ne arată cât  de aproape trece  podul de balconul ei (Fotografii: Florin Şuler)
Ileana ne arată cât de aproape trece podul de balconul ei (Fotografii: Florin Şuler)

Şoferii sunt în culmea fericirii. De când s-a deschis Pasajul Pipera-Barbu Văcărescu, aceştia ajung din Şoseaua Pipera pe Bulevardul Nicolae Caramfil în doar 52 de secunde. În schimb, cei care locuiesc la doar şapte metri de uriaşa construcţie blesteamă ziua în care s-a pus piatra de temelie.

Cinci ani au durat lucrările la pasaj, timp în care locuitorii din zonă n-au mai avut linişte.

Pe perioada construcţiei, adormeau şi se trezeau în zgomote infernale de picamăre, aparate de sudură, bubuituri de ciocane şi strigăte ale muncitorilor.

Ileana ne arată cât  de aproape trece  podul de balconul ei (Fotografii: Florin Şuler)
Ileana ne arată cât de aproape trece podul de balconul ei (Fotografii: Florin Şuler)

În plus, au trăit cu teama că blocul lor se poate surpa în orice moment. Pentru că podul a fost ridicat la doar şapte metri distanţă, zidurile clădirii s-au crăpat.

De mai bine de o lună de când a fost deschis circulaţiei, oame­nii au o altă problemă: maşinile trec exact pe lângă geamurile lor.

"Zgomotul şi praful de pe pod ne omoară. La fel şi noxele pe care le înghiţim de la maşini. Nu mai pot sta cu ferestrele deschise.

Ne-au nenorocit cu podul ăsta. S-au tot făcut reclamaţii, dar degeaba", s-a plâns Ileana Lungu, o locatară de la etajul unu al blocului de la Aurel Vlaicu.

Asta este distanţa dintre bloc şi pasaj

Asta este distanţa  dintre bloc şi pasaj
Asta este distanţa dintre bloc şi pasaj

Cu toate astea, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, e mulţumit. El spune că prin construirea Pasajului Pipera-Barbu Văcărescu s-a rezolvat fluenţa circulaţiei în zonă.

Dacă înainte şoferii parcurgeau traseul dintre Şoseaua Pipera şi Bulevardul Nicolae Caramfil în 30 de minute, acum nu le trebuie decât 52 de secunde.

Construcţia supratraversează străzile Barbu Văcărescu şi Floreasca, pe o lungime de 470 de metri, şi a costat 140 de milioane de lei.

Nici cei care locuiesc în faţa Podului Basarab nu mai au linişte

S-au opus ca Pasajul Basarab să se construiască aproape de blocul lor, însă nu au avut câştig de cauză.

Astfel că de un an a început coşmarul şi pentru ei. Maşinile şi tramvaiele care circulă pe pod trec la mai puţin de 20 de metri distanţă de geamurile lor.

Marina zice că maşinile care trec prin faţa geamului ei produc un zgomot infernal (foto: Sever Gheorghe)

Marina zice că maşinile  care trec prin faţa geamului ei  produc un zgomot infernal
Marina zice că maşinile care trec prin faţa geamului ei produc un zgomot infernal

„E groaznic. Ne omoară zgomotul infernal de pe pod. Trec maşini şi tramvaie într-o veselie.

Panourile fonoabsorbante le-au pus, probabil, ca să nu ajungă vreunul cu maşina în balconul meu, pentru că nu au nici o utilitate.

Nu mai vorbesc de praf, spăl geamurile în fiecare săptămână, iar seara trag jaluzelele pentru că şoferii se uită în casă ca la cinema.

E neplăcut. Am ajuns în casa mea să nu mai fiu singură", se plânge Marina Suzana, care locuieşte la etajul 2 al unui bloc de pe Şos. Titulescu, prin faţa căruia e construit podul.

O altă problemă a locatarilor: luminile puternice de pe pasaj, care stau aprinse întreaga noapte. Ca să le mai îndulcească amarul, autorităţile le-au făcut parcare chiar sub pod.

image
image
image
image
image
image
image png
criminalisti politia nu treceti jpg
buget facturi energie jpg
Baie sare wuhaus com jpg
Eliminarea palmierilor plantați de Primăria Sectorului 3 în Piața Unirii din București. FOTO Inquam Photos / Sabin Cîrstoveanu
Captură de ecran din 2024 03 28 la 19 59 14 png
Gorj 1 jpg
sofer jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net