Mergeţi la sală pentru a slăbi, a vă tonifia, a arăta bine, iar sportul este recomandat de toţi medicii şi nutriţioniştii datorită numeroaselor beneficii pentru sănătate. Însă practicat incorect, mai mult rău face. Iată care sunt cele mai mari greşeli pe care le fac femeile atunci când îşi fac un abonament la sală!


Începeţi sportul în acelaşi timp cu dieta. Veţi eşua lamentabil. De ce? Pentru că mişcarea presupune un consum energetic care vă va face poftă de mâncare. Dacă în aceeaşi perioadă vă propuneţi să reduceţi porţiile, să treceţi pe alimente uşoare, sărace caloric, vă va fi în permanenţă foame şi apar frustrările. Ideal este întâi să începeţi dieta şi, pe măsură ce vă obişnuiţi cu regimul alimentar respectiv, să vă apucaţi şi de sport.

Antrenamentele de grup nu sunt mereu o idee bună.

Ce ritm şi ce mişcări i se potrivesc unei persoane poate nu i se potrivesc alteia. Mai bine apelaţi la un antrenor personal, la început, pentru a afla de ce aveţi nevoie.

Trageţi tare crezând că, dacă nu transpiraţi, nu obţineţi nici un efect. Specialiştii sunt de altă părere. „Efortul intens este resimţit de organism ca pe un stres, iar stresul exacerbat dă o oarecare rezistenţă la insulină, creşte pofta de dulce şi creează premisele îngrăşării. După un antrenament intens, în care «scoţi untul din tine», organismul produce hormoni de stres pentru a reface mai rapid ţesuturile. Nu e benefic. Sportul moderat, dar susţinut, e de preferat pentru că reînvaţă organismul să ardă grăsimi. Trebuie să fie provocator şi să-ţi permită, în acelaşi timp, să rezişti o oră la aceeaşi intensitate a efortului. Vorbim aici despre sporturile de anduranţă, cum sunt pedalatul, înotul, alergatul”,  aflăm de la  Zeno Terteleac, instructor certificat de spinning.

Când riscaţi accidentări. Sportul făcut după ureche, fără o încălzire prealabilă, folosind incorect aparatele, exagerând, forţând, poate duce la accidente cu urmări greu de reparat. “Există şi un studiu care a arătat că atunci când oamenii vor să slăbească şi îşi fac abonamente la sală renunţă după prima săptămână. Pentru că forţează, îi va durea ceva, vor face o întindere, o ruptură musculară, şi zic că sportul nu-i de ei. Orice forţare pentru corp în numele sportului e nepotrivită”, spune dr. Florin Ioan Bălănică.

Faceţi abdomene ca să daţi jos colăceii din talie. Organismul acumulează sau arde grăsime după propriile reguli, stabilite genetic. Nu-i puteţi dicta zona de unde să ardă grăsime. Făcând abdomene, doar veţi creşte masa musculară de pe abdomen. „Este greşită ideea că, dacă efectuezi zeci de repetări pe o zonă veţi sculpta perfect zona respectivă. Distribuţia grăsimii în organism e influenţată de factorii genetici. În unele zone se încăpăţânează să rămână şi în altele dispare rapid. Astfel, antrenamentele efectuate la sală, indiferent cât de eficiente sunt, nu duc la reducerea locală a grăsimii. În schimb, prin înţelegerea modului în care organismul vostru funcţionează, veţi şti asupra căror zone să acţionaţi mai mult”, explică antrenorul Flavius Ursachi.

Riscaţi să vă pierdeţi feminitatea. Potrivit antrenorului Iulian Dinu, nu există un sport anume recomandat femeilor. „Cel mai bun sport e cel pe care-l faci cu plăcere, fie că vorbim despre alergare, înot, aerobic, sport la sala de fitness sau acasă, cu greutatea propriului corp. Greşeli se pot face doar la sala de fitness. Acolo, dacă «tragi de fiare» după ureche şi insişti doar pe anumite grupe musculare, rişti să te dezvolţi disproporţionat, să-ţi pierzi alura feminină. Femeile nu au nevoie atât de mult să-şi lucreze spatele, gambele şi pieptul. Ele trebuie să insiste pe alte cinci zone, cum ar fi: abdomenul, coapsele, fesierii, talia şi braţele” . Astfel, specialistul nu recomandă tracţiunile la bară pentru că măresc masa musculară a spatelui, nici exerciţiile ce presupun sărituri, pentru că pot dezvolta gambele. De asemenea, la exerciţiile pentru braţe, nu folosiţi greutăţi mai mari de 3 kg pe o mână.

Săriţi peste încălzire şi stretching! Prima e extrem de importantă pentru pregătirea corpului de efort, în lipsa ei riscaţi accidentări. Stretchingul presupune întinderea şi relaxarea muşchilor pe care i-aţi lucrat. Dacă ei ar rămâne încordaţi după antrenament, vă puteţi pierde mobilitatea. Deşi mulţi îl consideră inutil, medicii şi antrenorii recomandă 10 minute de stretching după fiecare antrenament.

Loading...