Deseori, finalizăm prioritățile cu dificultate. Deseori, amânăm pe a doua zi sau pe ”altă dată” probleme ce nu trebuie amânate.


În același timp, principiile de viață precum:” Timpul costă!”și Nu lăsa pe mâine ce poți face azi !”, deși au fost rostite în urmă cu 225 de ani de Benjamin Franclin,  ele  sunt valabile  și astăzi. Prin sfaturile sale, Benjamin Franclin , renumit fizician american, inventator, muzician, savant, antreprenor și  inventatorul paratrăsnetului ne îndeamnă la o mai bună gospodărire a timpului.  

De-a lungul deceniilor, psihologii au analizat semnificația acestor  maxime și au fost preocupați de prăpastia dintre intenție și  finalizarea acțiunii. În zilele noastre, specialiștii în managementul timpului  ne dau  sfaturi, verificate de ei înșiși, pentru ca fiecare dintre noi să fim mai eficienți. În același timp, gestionarea corectă a timpului este sinonimă cu imaginea care ne recomandă în colectivitatea în care lucrăm.     

Cum să fim mai eficienți ?

1.Să alcătuim lista cu cele mai importante priorități pentru ziua respectivă, începând cu cele mai dificile. Urmând această strategie, ne mobilizăm, știind că avem și alte urgențe. 
2.Orice prioritate are nevoie de un plan și vom fi  dornici să rezolvăm cu bine urgențele dificile. Apoi, vom fi motivați  să lucrăm mai lejer activitățile mai ușoare.
3. Să ne gândim că în istoria umanității există sute și sute de exemple de oameni, care în condiții dificile și-au împlinit visul, iar când a fost cazul, au pornit de la zero și au ajuns pe culmea pe care și-au dorit-o. 
4.Bifați pe lista urgențelor, sarcinile rezolvate. Astfel, vă mobilizați   să munciți în continuare în același  ritm.
5.Nu renunțați la o pauză de cinci-zece minute  după fiecare oră de lucru intens. Folosiți pauza pentru a asculta o melodie preferată, pentru a bea un pahar cu apă sau pentru a discuta cu o persoană optimistă din anturajul vostru.
6.Nu lăsați  pentru ziua următoate unele detalii importante pentru lucrarea respectivă.
7.Lucrați  cu convingerea că veți avea o lucrare bună, apreciată. Dacă pregătești o lucrare temeinică, alungi eșecul.
Chiar dacă subiectul pe care-l tratezi nu-ți place, nu te enerva; poți să te amuzi pentru că, de câte ori faci haz de necaz, scapi de stres.
8.Totdeauna trebuie să fiți realiști și să renunți la completări și la stilizări.

9.Oamenii puternici mental au învățat să nu-și plângă de milă și să nu accepte nici ca alții le plâng de milă. Ci să pună mâna și să se apuce de treabă.

 

Loading...
Citeste tot despre: