Evaluare Națională 2020. Care au fost subiectele la Limba Română și cum se rezolvă ele

Ultima actualizare:
Evaluarea Națională 2020. Subiectele probei de Limba și literatura română - pagina 1
Evaluarea Națională 2020. Subiectele probei de Limba și literatura română - pagina 1

Subiectele probei de Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2020 au fost „relativ ușoare”, după cum au declarat în această dimineață mulți absolvenți de clasa a VIII-a. Au avut la dispoziție două ore pentru rezolvarea lor, iar la ieșirea din examen a început forfota pentru verificarea rezultatelor.

La subiectul I A, elevii au avut de răspuns mai multor cerințe pe marginea unui text la prima vedere – „Zborul” de Sorin Titel. La subiectul I B, candidații au avut de redactat o narațiune de minimum 150 de cuvinte în care să motiveze apartenența la genul epic a textului dat.

Evaluarea Națională 2020. Subiectele probei de Limba și literatura română - pagina 2
Evaluarea Națională 2020. Subiectele probei de Limba și literatura română - pagina 2

Subiectul II A a fost reprezentat de un articol din Historia, pe marginea căruia candidații au avut de formulat cerințe din literatură și gramatică. La subiectul II B, elevii au avut de redactat o narațiune de 150-300 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare petrecută în trimpul unei activități preferate. Textul trebuia să respecte anumite cerințe legate de structură.


    Evaluarea Națională 2020. Subiectele probei de Limba și literatura română - pagina 2
Evaluarea Națională 2020. Subiectele probei de Limba și literatura română - pagina 2

Evaluare Națională 2020. Rezolvarea subiectelor la Limba și literatura română

Ministerul Educației și Cercetării a publicat azi pe subiecte.edu.ro baremele de evaluare și de notare. De dimineață, profesoara de Limba română Ecaterina Stanca a venit în sprijinul elevilor care doresc să-și verifice rezultatele și a publicat pe pagina sa de Facebook (citată de edupedu.ro) rezolvarea subiectelor.

Rezolvare Subiectul I

  • ciudată = stranie; era = exista, se afla
  • cratima, semn de ortografie, marchează fonetic rostirea împreună a două cuvinte ”urce” și ”în” cu dispariția vocalei „î” pentru evitarea hiatului. Morfologic, desparte verbul „urce” de prepoziția „în”.
  • oprită = participiu cu valoare adjectivală prin conversiune (procedeul adjectivizării); balconaș = substantiv derivat cu ajutorul sufixului diminutival „-aș”
  • erau = diftong (descendent); groa-se = difting (ascendent)
  • Idei secundare: a) Mama băiatului adormit iese tiptil din odaie; b) Băiatul se trezește deoarece era foarte cald.   Idei principale: fiecare elev va selecta ideile principale din tex, la alegere.
  • Sunele produse de muzicuță nu erau armonioase deoarece intrase apă în interiorul instrumentului de cântat, căci fratele mai mare fusese la râu, iar „părul și muzicuța erau ude, în muzicuță intrase apă, și sunetele care ieșeau din ea nu erau tocmai armonioase”

Rezolvare Subiectul al II-lea

  • 18 martie 1906; județul Timiș
  • Articolul este „Viața unui geniu: Traian Vuia, avocatul care nu a renunțat la visul său adevărat – zborul, iar sursa este site-ul  www.historia.ro
  • a avut = mod indicativ, timp – perfect compus; să renunțe = mod conjunctiv, timp – prezent;
  • traseul = subiect simplu, substantiv comun; lui = atribut pronomial genitival, pronume personal;
  • Propoziția principală: „văzând o șansă de finațare, Vuia decide”; propoziția subordonată completivă directă: „să plece în iulie 1902 la Paris”
  • Întrebarea este unde a dispărut?
image
image
image
image
image
image
aeroport tulcea delta dunarii jpg
vlad ciurea digi24
2 jpg
chirie apartament jpeg
Al Di Meola  jpg
febra tifoida romani jpg
Dr Cristina Iftode Sanador jpg
Hidra, Piaţa a Presei Libere Bucuresti, foto Artmark
image
actualitate.net
image
actualitate.net