Alexandru Constantin (32 de ani), prezentatorul emisiunii „Flash! Monden” de la Prima TV, a căutat mereu să ducă o viaţă sănătoasă. Timp de doi ani a fost vegetarian, face sport şi nu sare niciodată peste micul dejun. De când a „schimbat prefixul”, susţine că vrea să se menţină mereu tânăr printr-o alimentaţie echilibrată.


„Se spune că, odată cu vârsta, apar şi problemele de sănătate, iar dezechilibrul şi excesele din tinereţe îşi spun cuvântul. Şi asta se întâmplă cam de la 30 de ani în sus. Începi să pui pe burtă tot ce mănânci, faci şunculiţe atât de repede, cât ai zice «fripturică». Poate şi asta m-a speriat un pic şi am început să fiu din ce în ce mai atent. Diete nu ţin şi nici nu cred în ele. Mi se par o prostie şi o modalitate nocivă de a-ţi da peste cap metabolismul.

Dar încerc să păstrez mesele principale ale zilei şi, mai ales, să fiu atent ce mănânc. Nu o să mint, recunosc că am scăpări inclusiv la fast-food, dar am grijă să nu exagerez. Până la urmă, nici nu putem trăi ca nişte roboţei. Cred că e important să ne dăm voie să ne facem micile plăceri, atâta vreme cât suntem capabili să păstrăm un echilibru în absolut tot ce facem”, spune Alexandru. 

Timp de doi ani a fost vegetarian. De curiozitate, explică el: “Am vrut să văd cum e, auzind atâţia oameni în jurul meu care renunţau la carne. Mă simţeam foarte bine, mai uşor şi mai curat energetic, chiar dacă în paralel făceam sport de performanţă. Dar e şi greu, căci îmi era mereu foame. Am rezistat doi ani. Am revenit la carne în urmă cu un an, cu toate că nici acum nu exagerez şi o consum doar o dată pe săptămână”. Mereu a fost adeptul alimentelor sau preparatelor uşoare, până şi de sărbători a mâncat cu măsură. “Nu suport senzaţia aceea când simţi că ţi se fare rău de cât ai mâncat. Mi se pare o risipă de mâncare şi un chin la care ne supunem fără nici un folos. Mâncarea îţi poate schimba starea de spirit. Atunci, de ce să nu alegem ce ne face bine?!”, se întreabă el.  

Alexandru Constantin este implicat în multe proiecte. Pe lângă emisiunea prezentată alături de Diana Bart la Prima TV, prezintă evenimente, e actor, producător tv şi de film. Recunoaşte că nu mereu are timp pentru mesele principale, dar peste micul dejun nu sare niciodată. “Dacă mi-aş fi dat seama când eram mai tânăr cât de important e micul dejun, cu siguranţă aş fi fost azi mult mai sănătos. O zi bună începe cu micul dejun. Cu cât e mai săţios, mai bogat în fibre, vitamine şi proteine, cu atât ne va da mai multă energie”. Ştie o mulţime de variante delicioase pe care le variază în funcţie de pofte şi de timp. Omleta cu fulgi de ovăz este o reţetă ideală pentru masa de dimineaţă. Se prepară rapid, ca omleta normală, doar că i se adaugă fulgi de ovăz pentru a o face mai săţioasă. Se poate consuma şi rece, tăiată feliuţe şi luată la pachet, într-o caserolă. O altă variantă e un shake proteic cu lapte şi praf de proteină din soia. E gustos şi ţine de foame, spune Alexandru Constantin. “Îmi mai fac adesea mic dejun clasic cu ouă ochiuri, două felii de pâine prăjită cu unt şi un ceai. Depinde mult şi de cât timp am să pregătesc masa de dimineaţă. În cel mai rău caz, iau cu mine câteva fructe şi le mănânc în maşină, în drum spre birou”.

Omletă dulce, cu miere şi banane

11-3.-1col-.jpg

A bătut albuşurile şi le-a pus în tigaie, cu bucăţile de banană

Indiferent de alegerile culinare sănătoase pe care le face, susţine că la desert n-ar putea renunţa niciodată. Aşa că l-a integrat perfect în micul dejun. „Până la urmă, ce-i în burtă nu-i minciună. Şi dacă poţi să începi ziua cu un dulce sănătos, de ce să nu o faci?”. Da, există şi dulce sănătos. Alexandru Constantin este pasionat de gătit, a avut chiar şi o emisiune culinară pe blogul său, astfel că ştie o mulţime de reţete. Iar dacă nu ştie, improvizează, inventează. Aşa s-a născut omleta cu banane, miere şi unt de arahide.

Ingrediente: 3 albuşuri de ou, 1 banană, 1 lingură unt de arahide, 1 lingură miere, 1 lingură ulei, puţină scorţişoară şi afine (sau alte fructe proaspete sau confiate).

Mod de preparare: albuşurile se bat spumă, se adaugă banana tăiată bucăţi şi se toarnă în tigaia încinsă, cu puţin ulei. Se lasă la foc mic, cu capac deasupra, până se pătrunde bine, apoi se întoarce pe partea cealaltă. Când e gata, se răstoarnă pe farfurie, se „ornează” cu unt de arahide, miere, scorţişoară şi fructe.

 

Loading...
Citeste tot despre: