Au pus «lacăt» pe autostradă

Ultima actualizare:

    Şoseaua de viteză  se termină cu  3 km înainte de  punctul final: Strada Petricani Foto: Florin Şuler
Şoseaua de viteză se termină cu 3 km înainte de punctul final: Strada Petricani Foto: Florin Şuler

Înghite bani, dar nu o putem folosi. Autostrada Bucureşti-Ploieşti se termină de aproape un an în câmp. De atunci lucrările sunt blocate, contractul firmei constructoare fiind reziliat. Acum, bătălia se dă în instanţă.

Povestea celui mai controversat tronson de autostradă din România a început în urmă cu trei ani.

Bucata nouă din A3 este asfaltată,  marcată şi iluminată
Bucata nouă din A3 este asfaltată, marcată şi iluminată

În 2012 a fost inaugurată, cu chiu cu vai, o bucată de circa 55 de kilometri, între centura Capitalei (în dreptul localităţii Ştefăneştii de Jos) şi Ploieşti. Rămăseseră în lucru încă 6,5 km, care urmau să fie gata în jumătate de an. În doi ani au fost finalizaţi doar 3,5 km, care se opresc în câmp, cu 400 de metri înainte de strada Popasului, din Ilfov.

Zona este păzită de  o firmă specializată, ca să nu  fie vandalizată de hoţi
Zona este păzită de o firmă specializată, ca să nu fie vandalizată de hoţi

Tronsonul arată ca în Germania. Autostradă în toată regula. Asfaltată, marcată, cu indicatore, ba chiar şi iluminată. Din păcate, aşa a rămas de aproape un an. În tot acest timp, nu s-a mai înaintat nici măcar un metru. În iunie 2014, cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au reziliat contractul cu firma italiană Impresa Pizzarotti, pentru că nu s-au mai înţeles la bani. Astfel că italienii au fost nevoiţi să-şi retragă muncitorii şi utilajele de pe şantier. Lucrurile nu au fost lăsate aşa, iar constructorul  şi-a căutat dreptatea în instanţă. Săptămâna trecută, judecătorii au dat o primă decizie în acest caz. Statul este obligat să-i plătească firmei 8,6 milioane de euro pentru costuri suplimentare generate de schimbarea proiectului şi tergiversarea lucrărilor. Hotărârea nu este definitivă, astfel că CNADNR poate face recurs. Procesul va continua, iar autostrada va rămâne blocată pentru mult timp de acum înainte.

Autostrada se termină  în câmp, la 400 m  distanţă de şosea
Autostrada se termină în câmp, la 400 m distanţă de şosea

Tronsonul Ploieşti, Bucureşti din A3 se întinde de la Centura de Vest a Ploieştiului până la magazinul Mobexpert, din Pipera. Până când asfaltul va ajunge aici, şoferii trebuie să ocolească pe Centura de Nord 10 km ca să poată ajunge în Capitală. Costul de construcţie al tronsonului Bucureşti-Ploieşti, care va avea 62 de kilometri, se ridică la peste 450 de milioane de euro. Banii provin de la bugetul de stat. Până acum, pe A3 nu a fost amplasată nici o benzinărie, nu a fost construit nici un spaţiu de servicii, nici ieşiri spre localităţile din jur.

image
image
image
image
image
image
Horia Constantinescu scaled webp
top10 art geronimo jpg jpeg
controlor tren jpg
postas greva jpg
Paine mucegaita jpg
autostrada soarelui radio constanta 1 jpeg
Captură de ecran din 2024 03 27 la 23 11 52 png
flori jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net